Trekking

Här sitter jag i mitt lilla hus i Holland och läser Lees blogg. Hon har rätt, vem hade kunnat tänka sig att jag skulle flytta till Holland? Vem kunde tänka sig att vi efter en lång trekkingtur i djungeln ville finna kärleken? För allt i världen kan jag erkänna att Jag inte trodde det ville ske. Asienresan var en runaway för mig. Fly verkligheten, jobb, ett krossat hjärta och självklart kylan. Jag åkte till Asien för att träffa Lee, min vän som jag ej hade sett på väldigt länge. Resan var ämnad för oss, för mig och Lee. Men någonstans på vägen, föll jag, och jag föll djupt. Länge försökte jag intala mig själv om att det bara var en fling. En sommarfling som blossat upp på grund av den vackra naturen runt oss, värmen, äventyren, en vacker man. Men jag föll för honom, natten vi satt uppe och pratade om de mest intima rädslorna, livet i helhet och avslutade konversationen i en djup bön samman. Aldrig upplevt en så stark sammanhörighet med en person jag överhuvudtaget inte känner. En mäktig upplevelse och attraktionen är nästan obeskrivlig. Här sitter jag, ett år senare och ler stort. Vägen hit har varit brokig och vi har upplevt många upp- och nergångar. Men efter många om och men, så är vi nu tillsammans, tillsammans på riktigt. Som Lee säger, allt har sin mening och just nu, just nu är detta precis var jag borde vara. Jag vet att jag emellanåt klagar över att jag är ensam och att jag inte känner någon här. Men när jag tänker efter, så är det en otrolig upplevelse jag får. En chans till att vara med den man jag faller mer och mer för. Men man skall vara försiktig, det har jag förstått för länge sen. Ett hjärta är bara ett hjärta, och det kan lätt blöda. Men som Rex ofta säger av egen erfarenhet, så kan livet ta slut närsom och just därför gäller det att leva livet till det yttersta och ta de chanser man får. Något jag tänker ta tillvara på. Jag vill ändra mitt sätt att tänka på, mitt sätt att hantera situationer i livet. Det är tid för förändringar och tid för att älska ovillkorligt. Livet är vad vi gör det till, helt klart! ♥

Om ni inte redan har varit inne på Lees blogg, så tycker jag ni skall besöka den. Hon har många intressanta tankar kring livet och universum. Hon är min stjärna och bästa vän. En vän med stort V! Lees blogg


Kommentarer
Lee

Jag älskar dig Annica... Du är underbar!

2011-06-07 @ 11:28:18
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0