Virrvarr i skallen

Tappat bort mig i allt virrvarr. Normalt är jag rätt organiserad. Men när det kommer till mig själv så har jag ingen styr på mina tankar eller känslor just nu. Vet varken vad jag vill eller önskar. Kan inte fokusera på det viktigaste, att må bra och njuta av livet. Storstädat hela huset idag, ett sätt att komma bort från allt och bara vara. Huset blev förvisso strålande rent och luktar gott, men det mörka molnet kom över mig så fort jag satte mig ner igen. Borde äta, men just nu är aptiten inte den bästa. Känns som att min kropp stänger ned medan huvudet kör på maximal speed. Rex gör sitt bästa för att få mig på bättre tankar, att tänka positivt och slappna av. Men mitt hjärta slår hårt, vill bara gråta, vill inte vara här. Vill gömma mig långt bort från all civilisation. You decide your destination in life!

Det som spökar är inget speciellt eller annorlunda. Samma tankar som så många andra har. Jobb, skola, kärlek, barn, framtid. Men det stressar mig. Vill jag fortsätta mitt jobb där jag befinner mig nu? Sex år på samma arbetsplats. Brist på utbildning och vetskapen att kollegor som jag jobbat med de senaste sex åren slutar en efter en, för att återgå till skolbänken får mig att tvivla på mig själv och livskvaliteten utan utbildning. Vad har jag för framtid om jag slutar mitt jobb? Vad har jag för jobbmöjligheter utan utbildning. Där kommer barn in i bilden. Jag vill så gärna bilda familj. Men osäkerheten över mig själv och livet här med Rex får mig att känna tvivel. Vad har jag för kvaliteter i livet och kunskap som jag kan föra vidare? Framtiden är inget man kan förutse. Men det hade varit skönt om jag hade lite styr på mina tankar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0