Ijsselstein, födelsedagsfirande och en hund?

Efter att ha städat huset imorse, tog jag och far en tur till Ijsselstein med våra cyklar. Vädret har varit riktigt fint. Inte lika fuktigt som igår, så det var skönt. De har visst en marknad längs gågatan i centrum på fredagar, så det blev en trevlig överraskning. Ett glas rose på uteserveringen vid ett gammalt kloster, lite Holländsk "sushi", inköp av ost och vin, blommor och som avslutning, middag på en Italiensk restaurant. 
 
Då vi kom hem hade Rex anordnat lite födelsedagsfirande för mig med familjen. Vi blev en hel del och det var helt klart en lyckad kväll. Men måste erkänna, den har varit lite underlig. Vi har ju haft en katt som kommit på besök var dag. Men idag hade vi plötsligt en liten hund i vår trädgård. Var han kom ifrån har vi ingen aning om. Har varit runt i kvarteret och knackat dörr, men ingen känner igen honom. Han är väldigt social och har redan anpassat sig fint hos oss. Efter några samtal till diverse organisationer, blir vi tvungna att behålla honom för natten. Inte mig emot, han är hur mysig som helst. Men det underliga forsätter. Då klockan närmar sig 23:00 och vi var på väg att packa samman allt i trädgården för att förflytta oss in i huset, hör jag något som låter som en lastbil. Går ut på gården och där står både en polisbil och brandkåren. Så här mycket action har det ej varit på Mandolahof sen jag flyttade in för mer än ett år sen. Alla grannar kom ut i pyjamas och i bara fötter. Jag är inte helt säker på vad som skett, men det måste varit ett falskt alarm. På andra sidan gården blev vinden, skorstenarna och en lägenhet kontrollerad efter att de brutit sig in. Ingen rök, ingen brand. Tur var väl det! Om inte annat så var det här ett bra sätt att lära känna alla grannar. Hunden ligger nu fint i hallen och drömmer,  tror jag vill göra detsamma. Godnatt till er alla.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0