Queen's day!

Lördag den 30e april, Queen's day här i Holland. Det firas, och det firas stort! Alla bär något orange och över hela landet är det fest och marknader. Efter Ikea tog Rex med mig till Ijsselstein, en liten by nära Nieuwegein. Trots att det var en liten by var festandet i full gång mitt på dagen. Men vi bestämde oss för att åka in till Utrecht istället där det definitivt skulle bli fler och större fester. Helt klart en upplevelse! Alla var glada, hoppade runt, sjöng samman. Alla i orange'a kläder och med Nederlands flagga målade på kinderna.

Lite rosé vin, fet elektronisk musik, sol, dans och en styck Rex = Perfekt lördag!

Kvällen spenderade vi nere vid floden, solnedgången var så fin!

Ikea!

Vi var uppe tidigt idag för att besöka Ikea! Fick Swedish meatballs med pommes (?) till frukost.

Det blev blommor, gröna kuddar till sofforna och lite annat smått och gott till denna ungkarlslya. Köpte även med svensk ost och knäckebröd!

HOLLAND!

Både Lee och brorsan sov hos mig inatt, underbart! Så de följde mig båda två till tågstationen imorse.

Fick sms från SAS imorse om att vi skulle flyga från gate B10. När jag anlände till flygplatsen och kom till gaten såg jag att de ändrat till gate A17. Med extremt kort marginal sprang jag till den nya gaten men när jag väl kom fram och pustade ut, fick vi besked igen om att de bytt tillbaks till B10. Underbart! Inte så mycket och göra åt saken, alla passagerare inklusive kabinpersonal och kaptenen fick snällt vandra tillbaks till B10. Väl där, kom ännu ett besked, tillbaks till A17! Många ändringar och irriterade passagerare. Med väskorna i högsta hugg, var jag bara inställd på att komma fram till Amsterdam, hur omständigt det än må vara.

Väl framme i Amsterdam möttes jag av Rex på flygplatsen. Vi har varit ifrån varandra rätt länge, så det var många fjärilar i magen när jag väl såg honom! Har sett fram emot det här länge, och nu är jag äntligen här! Vi har bara chillat hemma idag och mycket mer blir det inte. Gjort god mat och sett på tv.

Första grillningen!

Var uppe tidigt idag igen. Hade ett avtal på Julis kosmetik 9:30. Efter det träffade jag wifey. Det blev en liten cykeltur ner till Kungsgatan där vi åt frukost på ett café vid Lugnet. En runda i stan och så träffade vi även Robin för att skriva på andrahandskontrakt. Var inne på MKB tidigare i eftermiddags för att lämna in ansökan och alla nödvändiga papper. I samma veva hämtade Annica upp mig, så blev det en fika nere i Kungsparken med Lee och Sam.

Ikväll har vi haft premiär för grillen. Blev kryddiga korvar, entrecote och marinerad fläskfilé. YUM!
Med sällskap av Annica, Alex, Lee, Padde och Johan så måste jag bara säg att det har varit en grymt mysig kväll.

Blir nog inte mycket sömn inatt, måste packa inför resan ner till Holland imorgon. Lee ligger redan och dåsar i soffan.

Effektiv dag..

Vaknade tidigt imorse, utvilad med Troy i knät. Varit nere hos Hebba på salong Valencia och klippt mig och plockat ögonbrynen. Nu ser man inte ut som ett troll mera. Efter det gick jag hem igen och städade hela lägenheten med hjälp av min bror. Har knappt varit hemma sista par månaderna, så dammråttorna har gjort intrång i hela lägenheten. Även träffat Julija och Alex. Lillen växer som bara den!

16:30 var en vän till Lee, vars namn är Robin hos mig för att se på lägenheten. Har nu bestämt mig för att hyra ut min lägenhet till honom i 1 år. Om MKB godkänner vår ansökan det vill säga. Men enligt MKB så borde jag vara berättigad eftersom jag arbetar 1:1 till havs, alltså 14 dagars jobb efterföljt av 14 dagar fri. Mina lediga dagar kommer jag ju spendera i Holland framöver.

Kvällen har jag spenderat hemma hos Catharina ♥ Tycker fortfarande det är speciellt att vi kan ha sån bra kontakt trots detta bara var andra gången vi sågs efter alla dessa år. Men ibland finns där bara en "klick". Hon är verkligen en underbar tjej och jag trivs med henne. Jag uppskattar att vi kunde ses idag, betyder jättemycket för mig.

I helhet, en underbar dag!

God morgon världen! Härligt att vakna upp ...

270420111694 (MMS)

God morgon världen! Härligt att vakna upp med en kär liten Troy i sängen. Har sovit som stock! Borde gå upp och städa, men så länge Troy sover, kan väl jag också sova tänker jag.

Tre veckors arbete på havet är avklarat.

260420111687 (MMS)

Tre veckors arbete på havet är avklarat. Märks i kroppen att man är trött. Är hemma i Malmö igen. Har varit med brorsan och Troy hela dagen. Otroligt skön och varm dag. Köpte med oss pizza från Två Markiser och körde ner till Ön. Mys i solen. Efter det körde vi vidare till Bo01 för en liten promenad och glass. Snart skall vi hem till mama.

Wagamama..

Har underbara vänner runt mig. Idag var jag, Michelle, Selma och Michelles barn på Wagamama och fick japanskt till lunch. Solen skiner och sommaren har börjat närma sig på riktigt. Underbar eftermiddag.

Lee på besök igen!

Så har jag wifey med på besök på båten igen. Hon kom på igår och stannar ända till fredag. Idag var vi av i Oslo, det blev en fika inne på Bare Jazz. Gillar det cafeet. Det ligger i en liten gränd nära Karl Johan, spelar grymt skön musik och väldigt avslappnat. Precis vad vi gillar! Härligt att vi har denna möjlighet nu, att ses ombord. Kommer ju inte kunna ses så mycket i sommar annars. Love you! ♥

Love hurts..

Det gör det verkligen! Det suger musten ur en och det känns som hjärtat slits åt alla håll och kanter.

Trots det, så vill man ha den här kärleken och man faller mer och mer.

Dagarna i GSC

Det har varit relativt lugna dagar här ombord. Är uppe i Guest services fram till söndag eller kanske till och med tisdag. Idag är det visst någon sorts singelcruise, så det är lite mer livat. Antar att det blir fullt ös imorgon från Oslo. Vi har stor båt och brand övning imorgon också och jag börjar jobba redan klockan 6:30.

Träffade Kitty idag. Nu har hon äntligen kommit tillbaks från Japan och bor i Köpenhamn. Så det blev en mysig liten fika inne i stan. Hann ej ses så länge, men det positiva är att vi kan ses när som nu!

Sista kvällen med Rex.

050420111592 (MMS)

Sista kvällen med Rex. Då blir man utbjuden på Indonesisk restaurant. Deja vu! Kan knappt fatta att det är exakt 1 år sen som vi reste runt i Indonesien tillsammans. "Prat prot allihoppa ater knackebrod".. Mycket har hänt under året som gått, men det känns verkligen inte som om det gått så pass lång tid! Underbar middag och supermysig atmosfär här på restaurant Djakarta i Utrecht! Efter middagen skall vi hem till hans mor på besök. Ser fram emot det om än lite nervös!

Rex spelar fotbolls match ikväll!

040420111590 (MMS)

Dinner time! Tillagat av Rex. Smakar himme...

020420111586 (MMS)

Dinner time! Tillagat av Rex. Smakar himmelskt gott! Asian food deluxe! Fin kombo. Filippinsk och indonesisk!

Sitter på Joe & the juice ute på Kastrup. ...

020420111585 (MMS)

Sitter på Joe & the juice ute på Kastrup. Frukost time! Powershake (banana/strawberry) och Clubsandwich (ham/tomato/avocado). Sitter och väntar på Chilie mus. Lite quality time innan jag skall boarda flyget till Amsterdam. Älskar flygplatser. Kan sitta i timmar och bara studera alla människor som är på väg ut någonstans i världen.

1 day left!

Klar för idag. Ett morgonpass kvar, sen är man fri från den här jollen. Är lite smått sjösjuk av någon underlig anledning. Men nu skall jag packa och stryka kläder. Ser verkligen fram emot min lilla mini semester! ♥

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..