Lördag..

Lördag och jag har inte gjort något vettigt som helst känns det som. Tiden har bara flugit förbi idag.

Sov till halv två i eftermiddags, eftersom jag sov väldigt oroligt hela natten. Säkerligen på grund av medicinerna. Ryggen kändes helt pajad och jag var stelare än ett metallrör när jag äntligen steg upp.

Tog en dusch för att vakna till liv, och inväntade Johan. Vi promenerade sedan ner till stan efter jakt på kaffe och mat. Som alltid när vi två skall hitta på nått så yrar vi runt länge innan vi väl finner nått som passar.

Standard svaret när den ena av oss frågar den andra om vad vi skall hitta på, eller vad vi skall äta blir;

-Jag vet inte!
(Efterföljt av en blick som får oss båda att skratta högt)

Tillslut tog Johan beslutet om att vi skulle ta en sen lunch inne på Spot som är en Italiensk restaurant nere vid Hansa. Har gått förbi stället hur många gånger som helst, men aldrig varit inne där förrän nu. Det blev en pizza för min del. Kommer helt klart gå dit fler gånger.



Sen blev det en rask promenad ner mot Triangeln eftersom Johan skulle hinna köpa en bukett inför en fest han skulle på ikväll. Det blev en jobbig promenad hem, överansträngde nog ryggen lite väl mycket idag. Kände hur det tog emot i bäckenet och det strålade ner i båda låren. Så, väl hemma har jag bara vilat och inte gjort något som helst. Proppat i mig smärtstillande och bara suttit vid datorn och jobbat på diverse projekt.

Ja, så får jag ju inte glömma. Fick sällskap av Hassel som skulle se fotbollen här hos mig. Tea, varma mackor och gott sällskap. Helt klart en fin lördagkväll. Nu är det tid för denna flicka att sova.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0