Back to reality..

Det var en smått stressig dag när jag skulle hem. När vi satt på bangkan på väg mot land igen, fick vi ett sms om att vårt flyg var inställt till Manila och först skulle avgå sent på eftermiddagen. Denna gång, skakade jag bara på huvudet. Kommer aldrig åka med Philexpress igen. Så ankom rätt sent till Manila. Det var bara att packa samman mina ting. Sov knappt något alls innan det var dags att ta mig till flygplatsen mitt i natten.

 

Lång resa hem. Men hade en söt svensk tjej vid min sida som lånade mig sina skvallerblad. Så tiden gick lite snabbare. Men självklart blev det lite action, som alltid då jag är ute och reser. Vi ankom på Arlanda 17:45, en halv timme försenade. Då jag stod i passkontrollen insåg jag vad klockan var då jag såg FINAL CALL till Köpenhamn. SKIT BRA! De hade valt att boka in mig på ett flyg klockan 18:05. Hur skall man hinna igenom passkontroll, checka in på nytt och få boardingkort och springa till nya gaten på så kort tid? Det gjorde jag självklart inte. Efter många omdirigeringar, hamnade jag i kön till SAS biljettkontor. 100 nummer före mig!
Missade självklart flyget efer också eftersom jag stod i den dumma kön med massa italienare som inte kunde ta sig hem. Efter 80 nummer fick jag nog, då jag såg att sista flyget till Köpenhamn skulle avgå efter bara 40 minuter. Så jag fick till en annan check in skrank och frågade om de kunde hjälpa mig och finna mitt bagage. Killen i check in hänvisade mig till en annan check in, men när jag kom till den kön. Kom han springandes efter mig. Han hade fått lov att stänga sin skrank för att hjälpa mig. Så jag vill bara tacka den hjälpsamma killen som bokade om min biljett till köpenhamn och som fick fatt i mitt bagage.

När jag äntligen kom hem till Malmö, hämtade min bror och Troy upp mig vid tågstationen. SÅ underbart och se honom. Han lagade god mat till mig, fisk som han själv fångat tidigare på dagen. Det blev en riktig myskväll framför tv.n och så sov han över där.

Dagen efter, hade jag först besök av mama och Bengt som kom över på kaffe, och sen kom papa på kvällen. Trevligt med besök, trots att lägenheten ser ut som skit efter renoveringen.

  

På kvällen hann jag med ett besök hos Christian och fick tatuerat mig på ryggen! Den är halvfärdig, så bild kommer först när jag är helt klar. Den kommer bli nice när den väl är klar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0