Jobb och sjukdom.

Är ute på havet och jobbar. Har inte datorn med, så det blir inte mycket skrivande dessa dagar.
Skulle blivit hemskickad idag. Har luftvägsinfektion. Spenderade hela min gårdag på sjukhuset i Olso. Extremt spännande. I princip var person som kom in, hade brutit, stukat eller på annat sätt skadat armar, ben och fötter. Så går det när man inte saltar vägarna!! Blev sist prioriterad på grund av detta. De tog blodprover, olika tester och röntgade lungorna. Läkaren menade i.a.f på att jag blivit felbehandlad hemma, skall inte gå in på detaljerna om det. Låg ju sjuk hela min förra fri. Med feber som gick upp till 40grader, huvudvärk, tryck över bröst, rasslande hosta, svårt och få luft, öm i kroppen så vidare.

Har fått lov och byta mina skift i terminalen så att jag arbetar uppe i Info på dom tidspunkterna. Skall ändå hem på fredag, så det handlar ju bara om några dagar till. Läkaren säger att jag inte får lov och stå i kyla, där det drar eller överanstränga mig. Har ont när jag tar djupa andetag, hostar, och hjärtat dunkar väldigt fort.

Felprogrammerad kallar mina chefer mig! Det går bra för mig. Jag sa till Styrmanden att jag är allergiskt mot jobb! Vad tror ni?

Nu skall jag forsätta laminera mina fina felanmälan-skyltar.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0