Nieuwegein..

Dag tva har i Holland. Bor i en stad som heter Nieuwegein, lite utanfor Utrecht. Igar gjorde jag inte mycket. Sov lange, behovde verkligen vila ut mig efter jobb. Dagen spenderade jag framfor tv, laste interior magazines, stadade och tog en promenad i kvarteret. Nar Rex kom hem, akte vi ut och kollade pa fraktskepp nere i Slussen och sen en lang vandring nere vid floden. Riktigt mysigt rekreationsomrade. Flera som var ute och tranade sina hundar dar nere.

Passade pa att pa skjuss imorse da han skulle in till jobb i Utrecht. Heldag inne i storstaden. Jag har bara vandrat och vandrat i cirklar hela dagen inne i det "gamla"Utrecht. Fina gamla byggnader och dylikt. Det mest spannande var nog min tur upp i Domtower. 112 meter och 32 centimeter hogt, 450 trappsteg enkel vag. Det tog tid kan jag lova, men det var helt klart vart det! Nar man val nadde toppen, hade man en riktigt fin vy over hela staden. Det regnade da jag var pa vag upp, men val pa toppen sa hade det redan klarnat upp och solen sken! Motte upp mannen efter jobb, storhandlade och nu har vi atit middag och han ser fotboll pa tv. En riktigt lugn kvall.

Han har tagit ledigt imorgon och mandag, sa vi far en lang helg samman. Det uppskattas enormt! Far se vad vi hittar pa, aventyr blir det helt sakert! Tror jag lagger mig i soffan och vilar lite.. Gonatt varlden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0