Mándag i Holland..

Hela resan har varit väldigt lugn och helgen var inget undantag.

I lördags tog han med mig till en by som hette Gorinchem som ligger syd om Nieuwegein. En gammal, och till synes liten by med ett stort torg omringat av smá restauranter och en stor fontän. Vi fick oss lite eftermiddags thé och mackor pá 'T Oude Stadthuys medans tvá herrar spelade guitarr och sjöng gamla klassiker.

Efter vár lilla rundtur i byn tog vi bilen och fortsatte turen norrut igen. Somnade nog till, och dá jag vaknade hade vi ankommit till ett reaktionsomráde nere vid floden. Spenderade hela kvällen där. Solen sken, vi hade cirka 27 grader dá klockan var 18:00. Smá jollar passerade förbi, efterföljt av stora fraktbátar. Nágon tog sig en simtur, hundarna lekte i vattnet. Kunde inte bli mer avslappnande än sá.

Söndagen spenderade jag bara här hemma i Huset. Om eftermiddagen ákte Rex iväg för att spela fotbollmatch. Vilket resulterade i en kraftigt stukad ankel. Jag spenderade kvällen pá soffan med massa gottis och Dirty Dancing pá tv. Idag har vi inte gjort mycket heller. Mannen kan inte gá ens, sá han hoppar runt pá ett ben och jag har fátt göra det mesta här hemma. Har en dag till samman, sen áker jag hem. Sá fá passa pá att umgás, tid för soffan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0