Dag 2 i Surabaya.

Kontrasterna mellan rikedom och fattigdom gor sig klart och tydligt synliga i Surabaya. Som alla andra storstader har nere antar jag. Kladsel ar ett vanligt exempel pa klasskillnad, men dar ar mer att se. Medan de formogna kor omkring i sina flotta och nya bilar. Ser du gatubarn springandes som i en labyrint mellan bilarna for att tjana nagra slantar medan de spelar pa sina gitarrer och sjunger visor. I de lite fattigare omradena nere vid flodbanken ser du folk sitta i sina skjul i forsok att undvika det tunga regnet. Men de ser lyckliga ut da de spelar schack.

Vid trottoarkanten sitter en man pa tva tegelstenar och flar nagot som vi forst tar for givet ar en fisk. Lite ohygieniskt tanker man da man ser den ligga direkt pa marken. Men sa ser jag en SVANS! 2 ben. 4 ben.  Det ar en STOR ODLA! Kvallsmat antar jag. Jag undrar hur de skall tillaga den, och vad det smakar.

Bokat tagbiljetter till Solo. Vi aker imorgonbitti kl. 7, en resa som forhoppningsvis bara kommer ta fyra timmar.
Det ar dags att borja rora sig norrut. Maste vara i Jakarta om bara sex dagar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0