GRAN CANARIA...

Nu har vi varit här pa Gran Canaria i tre dagar.. Ni far lite uppdaterad information i korthet.

Första dagen d. 16sep: Ankom till Las Palmas 19:30 lokal tid. Redan mörkt ute, men fortfarande rätt varmt. Akte buss ner till San Augustin där vart hotell är placerat. Lägenheten vi fatt är i topp standard. 2rums lägenhet, med sovrum med tva sängar, och stort vardagsrum kombinerat med öppet kök. Balkongen är inte och leka med.. Sju meter lang med bade matbord och solstolar.. Utsikt över havet och endast 300 meter ner om man nu vill bada..
Vi har varit duktiga och handlat in, sa det blir bade frukost och middag pa balkongen. Riktigt mysigt faktiskt.
Men första kvällen blev det middag ute.. Padde fick stekt hajfilé och jag fick grillad tonfisk. Sen tog vi oss en promenad längs stranden, hela vägen ner till El Inglés. Det tog lang tid och komma dit, men det var varmt sa det gjorde ingenting. I Inglés var det livat.. Det är uppenbarligen där alla turister hänger.. Vi gick runt och kollade lite och fick oss en underlig pinapple drink.. Sen blev det en lang vandring hem igen.

Dag 2: Gick upp redan vid nio tiden.. Minns inte helt i vilket ordning vi gjorde saker. Men vi spenderade mestadels av dagen till att bada och ga längs stranden. Vi hann med lite solning med, men inte sa mycket. Det var en lang dag och underbar dag. Sen gick vi hem och softade och lilla Annie somnade redan lite efter 22.00..

Dag 3: Vi gick upp vid nio igen. Hyrde en scooter, akte ner till San Fernando och handlade in massa mat pa ett mer lokalt ställe.. Akte hem och gjorde matpack och akte upp mot Bergen och Soria.. Det var riktigt intressant. Fick upplevt flera olika klimatförändringar. Bade det tropiska och även lite mer hart klimat med berg och massa granar, tall etc. Pa ena sidan var det valdigt varmt, men pa andra sidan frös man nästan. Underliga vägar dock.
Sen körde vi ner mot Mogán och besökte hamnen där och sen vidare till Amadores där vi badade pa en sand som var helt vit och vattnet var helt kristallblatt. Det hann bli rätt sent innan vi var hemma i San Augustin igen.
Padde lagat mat och sen somnade jag ute pa balkongen innan klockan var. 22.00 ens till Fear and Loathing in LV.

Idag: Regnar det och det är kyligt i luften. Vi fick ga upp tidigt för att aka och lämna tillbaks scootern. Sen gick vi runt i El Inglés och kollade runt lite. Solen tittade förbi runt lunchtid, sa vi satte oss nere vid stranden och fick oss en pizza. Sen har vi mest yrat runt. Var nere vid Plaza da vi sag ett välbekant ansikte. En kille fran Malmö som heter Josef. Bade jag och brorsan känner honom sen Johannes. Han satt pa ett café där, sa vi satte oss ner och fick oss en trevlig liten pratstund. Vi var egentligen pa väg hem nu, da jag bestämde mig för att skriva lite..

Vi skall bara handla lite, och sen ta bussen hem. Börjar bli hungriga.. Far se om jag skriver mer en annan dag!