Sommar i Oslo..

Om man bortser från kylan som smyger sig på en här inne i terminalen, och bara koncentrerar sig på solskenet som lyser in på mig genom fönstrena, så känns verkligen som en ljuvlig sommardag här i Oslo.

Är faktiskt lite besviken att jag inte fick vara med till brandövningen idag. Hela besättningen skulle ut och segla. Det finns inget bättre än att komma med på en liten tur i räddningsbåtarna. Normalt sitter jag nere i terminalen mellan klockan 9:30-10:00 de dagar vi har brandövning. Men hon som skulle avlösa mig här nere hade visst inte varit med till en enda övelse sedan hon kom ut, och det är obligatoriskt att närvara vid minst en. Så jag får sitta kvar här nere i terminalen. Skall sitta här till 12:30, då blir det lunch. Hade inte räknat med att sitta här så pass länge, så hungern börjar närma sig.

Hade 377 passagerare med oss igår, känns lite som ett spökskepp på såna avgångar. Idag blir det inte många fler, cirka 660 passagerare som reser med oss i eftermiddag. Har haft en hel del konference gäster här på förmiddagen, så har i.a.f haft en del och göra. Annars kan det lätt bli tråkigt och sitta här nere.

Det närmar sig månadsskiftet, så det är fullt ös inne på kontoret. Jag och sjæfen sitter med månadskørslar, tim-indtastning etc. Jag skall skriva in arbetstimmar för hela besättningen idag, cirka 300 stycken totalt. Varenda besättningsmedlem skall kontrolleras och timmarna får ej överskridas. Allt detta måske göras med tanke på löne-utbetalningarna nu den siste denna månad. Med tanke på att våra tjenere måste avmönstra så är timmarna för restaurant och barer lite kluriga denna månad. Så jag har inte brist på arbete idag kan jag lova er. Ligger även massa annat som jag skall ta itu med. Bland annat beställningar, mottagning av beställningar/fakturor med mera. Listan kan göras lång. Jag skall försöka komma upp i Guest service centre ikväll och lära mig scala. Blir nog en lång dag. Men först skall jag äta lunch och sova en timma. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0