Svennebanan..

Svennebanan, skön låt..

Lördag och det är som att arbeta på ett spökskepp.. Det har gått 3 veckor sen jag skrev sist, då hade jag precis kommit upp efter 2 dagars fri.. Vad har hänt sedan dess? .. Har gått in i en "vardags" rutin på jobb där jag inte gör annat än att sova, äta och jobba.. Vissa dagar har jag haft extremt mkt, så mkt att det har varit svårt att hantera det.. Medan andra, som idag.. Sker det inte ett skit.. Det finns alltid små-ting jag kan ordna med.. Bokningar som skall ändras etc. Men det är sådant som inte tar lång tid, och just nu är jag mest inställd på att åka hem. Kl. 8:30 imorgon hoppar jag o Mads på bussen och där tar vårt äventyr i Oskarshamn slut! Det har varit 3 intensiva månader, med totalt 5 dagars fri..... Det blir skönt med lite fri nu..

Det är en markant skillnad på antal gäster ombord nu och början av projektet.. Då sprang det folk fram och tillbaka här nere vid Guest service centre hela dagarna.. Aldrig stilla, aldrig tyst.. Nu skall jag nästan jaga gästerna för att snacka med någon.. :p Annica lämnas i sin ensamhet med allt pappersarbete.. Ingen som förstyr.. Tråkigt! :/  ha ha ha..

Queen blir nog såld.. Det har varit några finnar ombord, har ej hört mer än att de ser möjligheterna i henne, så man kan ju hoppas! Men samtidigt så känns det konstigt.. Queen e mitt skepp.. Det är här man har alla minnen, det är henne man kommer se som sitt modersskepp.. Nu försvinner hon för andra gången..

Jag är verkligen tacksam för att Marianne fick ut mig här på detta projektet, speciellt nu när det är finanskris och det är svårt med jobbmöjligheter. Det har varit en riktigt bra erfarenhet och jag har lärt mig mkt av att arbeta med henne/för henne. Nu har hon ordnat så att jag har fast tjänst som väntar mig när jag kommer hem från mitt resande i juni månad också. Perfekt!

Neh, tror jag skall snacka lite med Lee.. O sen få i mig lite mat. Peace!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0