I HATE Zelda!! :/

Nu har jag äntligen funnit "ro" så att jag kan börja spela på mitt DSi igen.. Har inte haft lust och spela på länge, men nu så! Tack än en gång baby för spelkonsolen!! :) Började på ett nytt spel idag.. Zelda! Men nu har jag fastnat på ett ställe och det är Grymt irriterande! Älsklingen vet hur jag blir! :p Efter många försök med boomerangen har jag gett upp för idag och satt mig i mässen istället. Men tror inte det blir ett långt inlägg, måste sova. Är helt slut idag... Igen...

Jobbade mellan 7:00 och 9:30.. Efter att jag lagt kläder i tvättmaskinen, la jag mig för och spela lite. Men däckade nästan direkt.. Sov ca till kl. 12:00.. Kl 12:30 var det dags för Båd og Brand. Som i princip innebär att vi får en genomgång/utbildning av HELA skeppets säkerhet osv. Det skall man göra varje gång man kommer till ett nytt skepp. Jag har ju varit här förr, men eftersom det är mer än sex månader sen jag var ombord sist, fick jag äran att göra det igen. Det var klart kl. 14:45.. Mellan 15:30-16:30 var jag nere på biljettkontoret för att hjälpa till med att ge ut boarding-kort. Sen sa Jane att jag bara kunde gå upp med posten så kunde hon och Niels (Service Leader) ta landgången för mig. Nice!

Sen har jag bara suttit på kontoret fram till kl. 20:00 .. Gjort massa småting.. Nyckelkort, tastat timmar, namnskyltar, beställningar till Baresso och banken.. Istället för att jag skall gå igenom det hela varje dag vilket kan vara lite påfrestande, har vi gjort som så att vi tar "en" punkt i taget på "overleveringen" .. Det känns mycket lättare faktiskt, och på så sätt får jag mer styr på alla arbetsuppgifter. Men tro nu inte att jag lärt mig det hela, är fortfarande osäker och förvirrad. Speciellt över VISMA och PO VESSEL, men det säger Jane att jag måste gå igenom flera gånger för att jag skall lära mig det någorlunda.

Nu har det gått några dagar där jag fått arbeta samman med Jane och det har gått rätt bra. Visst kör hon sitt race, och jobbar lite annorlunda än Vibeke. Men det fungerar fint! Knud som också är under upplärning, och som har avlöst för A-ledaren, skall hem nu på söndag. Så Morten kom idag. Känner inte honom, men det skall bli intressant och se hur det föregår på avdelningen. Men jag har bara hört positivt om honom än så länge.

Det är nog inte så spännande för er att läsa om mitt jobb. Men när man är här ute på havet, ÄR jobbet mitt liv. Jag är ju trots allt här ute halva månaden.. Varje månad.. Så ni kanske kan tänka er hur jag har det!?

Neh, om jag skulle ta och läsa mailet papa har skickat och sen sova kanske.. NATTI!!

MADS : I LOVE YOU 2!!  Längtar till Söndag! Det kommer bli riktigt kul och ha dig med på båten!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0