Ännu en dag på "havet"..

Det var verkligen länge sedan jag fick satt mig ned samman med bloggen och tankarna..
Jag är för tillfället på Queen of Scandinavia.. Vi ligger sedan 2 veckor i Oskarshamn i Sverige som hotellskepp för Alstom Kärnkraftverk. Det har vatt hårt jobb, mkt rengöring och lite sömn. Nu har vi börjat ta emot gäster sedan i söndags, så jag har gått över till att jobba i receptionen. Nu har jag dock några timmars fri, eftersom jag skall ned och jobba i restauranten ikväll. Vi är nog inte mer än 40 i besättning, och totalt skall vi väl ha ca 700 gäster fram till den 1maj.
Det e najs och vara tillbax, men man saknar dock en del av sina gamla vänner och kollegor. Massa go'a minnen.. :)

Jag skall hem nu den 3e i en vecka.. Sen skall jag försöka vara här fram till slutet. Sen får vi ses va som sker, om de har andra planer till Queen eller om man kan få jobb på något av de andra skeppen.
Men jag har det fint här i info samman med Lars och med Marianne som head boss! :o)

Nu skall jag nog dock ned o sova lite, så man orkar med jobb ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0