Tonfisk och en älg!

Nyss kommit hem, jag borde varit i säng för länge sen.. Skall ut på havet imorgon och jobba i 16 dagar. Har inte ens packat. Typiskt mig.. Får packa imorgon istället.. Borde kolla tågtider..

Så vad har jag gjort idag?

Låg i soffan halva dagen, tror till och med jag somnade till i några timmar. Hade huvudvärk och stank av alkohol.
Inte för att jag var full igår, tre öl och en cider.. Men när man inte dricker så ofta så kommer dunkandet!
Papa hade planerat en middag, så jag stack dit runt 6pm. Stötte på Erika och Saga på vägen.. 

Tonfisk på burk var allt han sa att jag skulle få. Det blev iof tonfisk, men det blev lite mer än så.
Stekt tonfisk med saffranaioli, färskpasta med spenat, chili och vitlök och trumpetkantarellsås! Yammi!! 
Min papa är verkligen en underbar person att älska! Jag uppskattar vår quality time enormt mycket. Han är som en bästis, inte bara en papa.. Det var en jättetrevlig middag med bra rockmusik i bakgrunden och smaklökar som njöt till fullo! Det är bra att han äntligen börjat utnyttja både msn och mail. Lättare att hålla kontakt så..


Lee sticker till Thailand nu medan jag är ute på havet, och kommer visst stanna där i ett halv år. Så jag fick passa på att träffa henne ikväll. Det blev kort och intensivt. Vi stack hem till henne, eller ja hon bor hos Jonas så länge. Satt och slökollade på tv och snackade om Mads och Turkietresan hon nyss vatt på. Skönt och se henne. Jag hoppas du lever till det yttersta och njuter av din tid i Thai Thai!

Det var långt och cykla hem från Lorensborg, och kallt. Men man känner sig duktig när man väl kom hem.
Gick en kort promenad runt kvarteret med J.S och nu sitter jag här.. Dags och sova tror jag..

 


 


Hann inte skriva blogg igår. Jag hälsade på mama på kvällen, ej setts på ett tag. Tror hon uppskattade det. Vi hade iaf en mysig kväll.. Sen lite spontant bestämde jag mig för och hooka upp med Erika runt 11.30pm. 

Måste bara nämna något. Denna veckan har ju varit lite speciell på det sätt att jag träffat på massa folk jag inte sett på länge. Häromdagen, i fredags tror jag det var. Skrev Padde N. till mig på msn. Vi har ej setts på 2½ år. Sist var nog på min 25års fest hos mama. Igår ringde han för och säga hey bara.. Då jag cyklade förbi hansa för och möta upp Erika, så kom där en bil körandes sakta förbi mig. I den satt Padde N. och en polare. Det är bara så wierd att jag stöter på folk så här nu helt plötsligt. Så himla oväntat och kul! 

Mötte som sagt upp Erika, hennes kille och ett annat par. Vi gick till Fagans. Den irske puben som ligger vid Åhlens. Det var länge sen jag var där. De hade liveband.. Mycket folk och bra stämning. Då de stängde ville alla vidare, så vi hamnade på Harrys. Mycket folk även där. Men inte lika kul dock. Träffade på Pontus Broholm. 
I korthet, en bra kväll! 

Men även om det var en trevlig kväll, var det jobbigt med dessa två nykära par. Det fick mig bara och sakna Mads ännu mera. Har nästan lite panik. Man vill inte åka ut på havet imorgon. Men jag har väl inget val.

Nu måste jag verkligen sova..



 



Kommentarer
Annelie

Hahahaha fick mig att skratta lite när jag läste detta inlägg.... "tonfisk på burk" hahaha Det är som att det var du som sa det. Haha ja då vet jag var den lite småelaka skadeglädje humorn kommer ifrån ;). Sådan far sådan dotter ;).

Och OMG är det Tito? Hur gammal är han nu?



Hahahaha sista bilden på dig och Erika.. Hmn..."Let's strike a pose!"

"Ok but dont smile!" "then i have to kill you!!"

BAAAAHAHAHA.... ;))))



2009-08-31 @ 01:57:00
Linda Danielsen

Kul å kika in lite på din blogg och dessutom hitta mig själv:)Den kvällen var jag given under ketegorin "en av dem jobbiga och nykära paren" hahahah :D Kram på dig och hoppas att du mår bättre nu!

2009-10-08 @ 12:09:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0