Fri fr. Jobb..

Buss genom landsbygden i Småland, fr. Oskarshamn mot Hultsfred.. Sen ett MINIMALT krösatåg (en vagn) från Hultsfred mot Nässjö, o nu sitter jag äntligen på X2000 mot Malmö... Åkt igenom en stor del skog och sett massa söta småländska hus, sjöar och folk som viftat med Svenska flaggan.. Solen skiner och det luktar ko-bajs.. Är på toppen av lycka!

Senast igår snackade jag med Pernille om oväntade möten runt om i världen..
Vem möter jag inte på perongen i Nässjö om inte självaste Zulle??? Det var inte igår inte.. O hon strålar!
Man blir glad av såna små möten, se ett igenkännande leende.. Det gjorde min dag iaf! :) hehe..


Tankarna e spridda.. Lämnade jobbet i all hast, reste mig upp och gick. Fick inte avslutat det jag höll på med. Lämnade alla avbokningar till Lasse liten o Marianne. De får fullt upp. Vi har mkt och stå i.. Påsk och massa folk som åkt hem.
Och pappersarbete upp över öronen!

Jessica hade uppgett att arbetet på OKG skall fortsätta som vanligt, ev. så skulle 25% av arbetarna hem över påsken.
53 pers från SAMMET åkte hem imorse, några fr Metalock oxå trots att chefen uppgett att ingen skulle hem.
Lite oväntat, men samtidigt inte..

Jag har lite svårt för att slappna av då jag vet att jag bara lämnat allt. Även om bara för en dag eller två.
Jag vet att Lasse klarar av att göra allt, men jag e inte den personen som efterlämnar mig jobbet utan att avsluta det jag gör. Men nu blev det inte mkt till val..

Längtar bara efter att få komma hem o träffa papa, få snakka lite.. Äta gott..
Har jag möjlighet så skall jag träffa mama oxå, men hon jobbar visst imorrn, trots att det e helgdag.

Jag tänker mkt.. Men ser framåt..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0