Helgen som gått.. Aalborg mys

Som en överraskning erbjöds Sverige årets första snö i fredags, 5 minuter i det, o man var redan helt täckt i stora snöflingor.. Mysigt, men uff såå kallt!




Det var en otroligt låååång tågresa som tog ca 6 timmar i allt.. Jag sov såklart mestadels av vägen, ont i röven? JOtack!
Väl framme sent på kvällen, blev det en kort visit ute hos Mads o hans bror, som bjöd på pizza..
Buss in till stan igen, för att träffa älsklingens mama, eller jaa.. Vi skulle eg bara få nycklar så vi kunde låna hennes lgh o sova i.. Det blev oxå kort, men väldigt trevligt.. Tyvärr fick jag inte något tillfälle att få ett foto på Birgitte..
Hon har nyligen flyttat in i sin lgh, men såååå mysig.. Riktigt gammal med högt i tak o flera smååå rum byggd med världens roligaste planlösning.. :)
Lördag var Mads inne hos tandläkaren för o få ut en visdomstand.. AJ!! :/ Inget jag hade velat göra.. (Hoppas mina håller sig fint i fortsättningen)
Annie spenderade dagen framför tv.n.. Ovanligt va.. hehe..

Lördagkväll var vi inbjudna på middag hos Mads far.. Han hade dukat upp med julduk o massa stjärnor och en riktig julstämning.. Meeeega NAAAJS!! :))
Det bjöds på anka med både vanlig potatis och potatis i karamell?? Gott var det iaf, o juligt!
O massa gottis till oxå.. Till efterrätt fick vi ris a la malta.. *mumsigt*
(Men magen mådde visst ej så bra av såå stora doser laktos..) -kramp-

 Myspys..
Männen förbereder..
 massa julstjärnor..
 Ris a la malta.. *gottis*
Mads döljde länge att han fått mandeln..
Lycka.. :)
Mads lilla julängel.. *joy*
 3 generationer.. Magnus, Mads o papa Jan..

Söndag skulle vi mötas upp med mamsingen för en lunch samman, men stackaren blev sjuk o låg o kastade upp hela tiden.. Tyckte riktigt synd om henne, o lite synd om mig själv oxå, för jag såg verkligen fram emot att få möta henne för första gången o kanske lära känna henne lite.. Vi åkte snabbt förbi hennes kille innan vi skulle med tåget för att lämna tillbax nycklar o säga förväl.. 5 min kort visit igen.. :/ Typiskt.. Det lilla jag sett av henne, verkar hon vara en helylle mor.. Riktigt söt och omtänksam.. Glädjer mig till att se henne lite mer i fortsättningen..
Vi fick adventsgåvor av henne, öppnade dom första igår, se här..

 Tomtar o hjärtan..
 Adventssäcken.. Undra va det gömmer sig i den? hehe..
Jag fick bokmärken gjorda av magneter, där man samtidigt stödjer Bröstcancer fonden. Mkt bra!!

Tack för gåvorna.. Uppskattas! Liksom julteet och peppernötterna *mumsigt*

Nu borde jag klä på mig o fixa trollhåret.. Mads har äntligen vaknat.. Eller jaa, han var ju uppe tidigt för besök hos ams..
Sen tog han visst sig en lur igen.. Skall träffa Daniel Deluxe nere i stan vid 16,00.. Oh, har ej sett honom sen Queen!

Tack till Mads o hans familj för en underbar weekend i Aalborg.. :)





Kommentarer
Lee

KÄRLEK. MYSIGT

2008-11-25 @ 11:20:04
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0