Gillar ej rubriker..

Redan så mkt i hufvet..

Mår illa.. hostar.. klöks.. Medicinen jag får för min hesa hals har en trevlig biverkning, och det är att man får hufvevärk.. Och för en som redan har migrän, är det faktiskt mindre trevligt.. Frågan är bara vilket jag föredrar?

Att ha en dundrans hufvevärk, eller att låta som en rosslig gammal dansk? ..

Sedan har jag ju ett (o)trevligt beroende... Sedan ca 3 år tillbax, är jag beroende av Otrivin nässpray.. Så efter många onda blickar och oroande kommentarer från min nyblivna sambo, så var det väl dax och ta tag i det.. Jobbigt som fan säger jag bara.. Det blir lätt 2-3 flaskor i veckan.. Men nu har läkaren satt mig på en kortison liknande nässpray, Nasonex, som FÖRHOPPNINGSVIS kmr hjälpa. Läkaren var dock inte 100% säker på att jag kmr kunna andas normalt igen, så det återstår och se... 3 veckor, sen skall jag nog rapportera tillbax..

Skall till jobb imorgon, men så som jag mår nu, vet jag inte om jag kmr klara 5 dagar ute på havet.. En dammig cabin och jobbiga passagerare.. Låter det lockande? .. Inte för mig just nu iaf... Å så skall jag över till ännu en "NY" båt.. Nu blir det Crown of Scandinavia.. 5e skeppet på 2 år.. Jisses!! Hatar verkligen det här nya conceptet med day2day kontrakt.. Det ger mig ingenting.. Det känns irriterande att gå från fast anställd till day2day.. Jag undrar om där är någon överhufvetaget som är nöjd? Nåja..

Borde kanske laga mat.. Har bara fått i mig 2 slice pizza vid halv 3 tiden nångång.. Mindre bra!!
Har inte riktigt något jag känner för att äta heller.. Soppa? ...

Önskar verkligen att Mads var hemma.. Min nyblivna sambo.. :) Det är en underbar känsla jag får inom mig då jag säger ordet "sambo".. Har ju tyckt att det varit lite tidigt att flytta ihop, men nu när vi väl kommit till skott så känns det bara helt rätt.. Just nu é han dock uppe i Aalborg för och tömma det sista och städa lägenheten. Men måndag, då ses vi igen.. :)

"Doften av dig ligger som en dimma i rummet. En svag doft som lägger ett behagligt leende på mina läppar. Längtan efter dig växer stor och jag blir varm om hjärtat. Att älska och bli älskad är ljuvligt som en sommardag"



Tror det är tid för mig att lämna datorn för ett ögonblick..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0