Brand hos moi..

Det luktade en del bensin då vi kom hem vid halv 7 ikväll.. Men inget som vi riktigt reflekterade mer över. 2 timmar senare, steker jag skrubba som brorsan fångat o gett mig. Går ut i hallen, tycker det luktar bränt, o Mads säger att det måste va min mat.. Går in i köket, märker inget.. Går ut i hallen igen och öppnat ytterdörren och möts av ett STORT mörkt moln av rök och aska!! Stänger snabbt och känner hjärtat bulta.. Finner mobilen och får ringt SOS..
De var visst redan på väg.. Till 3C.. Så det var tur de fick rätt address (2C) .. Men de hade säkerligen funnit rätt ändån.
Utan att vi visste va som pågick, eller var det brann.. Ställde vi oss i fönstret, och möttes av synen av alla andra grannar som hängde ut från balkonger o fönster. En del arga, många panikslagna.. Mads tyckte mest det var spännande. Å själv skall jag nog erkänna att jag var lite panikslagen, men tänkte mest på grannarna som bor längre upp. Vi diskuterade, och kom fram till att man faktiskt kan hoppa ut från mitt köksfönster, och klara sig med ett brutet ben eller två.. 4 brandbilar, 3 ambulanser och några poliser och väktare.. Showtime på Gymnasistgatan! Så mkt action har jag inte sett under de 3 år jag bott här.. Eller jo, kanske då Hermodsdal skolan stod i brand för, va kan det vara.. 3 år sen?? Det var ingen vacker syn.... Men det var ingen som kom till skada då heller, inte fysiskt iaf...
Iaf.. Efter bara en kort stund, får vi höra av en polis nedanför köksfönstret, att branden var släckt och att det var en moped nere vid entrén som fattat eld.. Men om det var en olycka eller inte, det vet vi inte.. Får se om det står något i tidningen imorrn. Det underliga e, att detta e första gången (på 3 år) som jag upplever att en moped står i trapphuset, inte ens cyklar eller barnvagnar etc brukar stå där. Vi vet alla om att vi ej får ha dem där och om vi ställer dem där, får vi böter.. Därför har vi cykelförråd precis utanför vår trapp. Underligt sammanträffande! Nå.... Lyset i trappen fungerar inte, men där e några killar som håller på att rengöra för o få bort all aska på väggar, tak, dörrar etc.. Fyy för.. Det måste va ett jobb som tar låång tid.. De har redan vatt här i 4 timmar, o de har inte ens nått ner till vår våning.. Brorsan o Annica har vatt på besök, så vi fick chansen o se hur det såg ut i trapphuset.. KOLSVART deluxe!! Det var vår söndagkväll.. Spännande!! (eller?)

Det låg visst redan en artikel ute på sydsvenskan.. Rubricerad som mordbrand hos polisen..

http://sydsvenskan.se/malmo/article398874/Moped-fattade-eld-i-trapphus.html






Den har tydligen stått inne i entrén, vid trappen ned mot tvättstugan..


Kommentarer
jane

ush fy vad läskigt! jag hade blivit rädd som fan om jag bott där!

2008-12-15 @ 09:42:13
URL: http://gumpen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0