Min dag..

Dagen kunde ju knappt börjat sämre. Tåget till Köpenhamn, blev försenat pågrund av tekniska problem. Känns som man hört den förr. Kommer till Kastrup och bytar till Metro för att ta mig vidare till Fredriksberg till HAMLET privathospital. Knappt med tid, och stressad över läkarbesöket. Precis när jag skulle stå av metron, kommer en kontrollant och ser på biljetterna. Med ena foten på perrongen och ena kvar i metron, får jag veta att min öresundbiljett inte är giltig här. Okej? Försöker förklara för honom, att jag inte blivit informerad om detta, och att jag har riktigt brått till läkaren. Men ändå, skall han dra en lång historia om varför han måste ge mig en bot. En bot på 600 danska kronor! Tack kära kontrollant. Inte nog med att du stör min ekonomi, du gör också så att jag kommer för sent till mitt läkarbesök. Underbart!

Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men de fann inte något på de tester de gjorde sist. Det enda som gav lite utslag var att jag låg på gränsvärdet för någon reumatologisk sjukdom. Men de tror inte att det kan vara det. Istället tog min läkare in en kollega. Även han överläkare och reumatolog. För att höra min historia, och se över min kropp. De diskuterade fram och tillbaks på ett språk som är helt utanför min värld. Men det jag fick ut av det var, att jag skall tillbaks till ett annat sjukhus nästa onsdag för vidare blodprov. Nu är de på jakt efter parasiter och mask. Ja, de försöker åtminstone göra allt för att finna grunden till smärtorna i leder och muskler.

Passade även på att träffa min GG-partner innan jag stack hem till Malmö, då vi inte ses alltför ofta i nuläget. Gjorde inget speciellt, men bara att få lov och hänga lite med henne och hennes syster kändes så himla mysigt. Uppkurade i hennes soffa, med bullar och GG på tv. Just i det ögonblicket. Kände jag hur jag log stort och kände trygghet och kärlek. ♥ En dos av henne, var allt jag behövde.

Sen tog jag tåget hem, utmattad med glad. Träffade Johan en kort sväng. Följde med honom till Triangeln bara. Utöver det, har jag bara varit hemma hela kvällen. Snart dags och sova. Bara prata klart med Rex först.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0