Holland by bike

Far och jag kom på den geniala ideen om att cykla runt, istället för att ta tåg eller buss. Då min cykel ej har ankommit ännu fick vi låna en gammal cykel av Rex mor. Morgonen var rätt avslappnad. Efter att vi hämtat upp cykeln åkte jag ner till Skönhetsalongen och fick ordnat mina vilda ögonbryn. Sen cyklade vi ner till Makado och handlade in lite nybakat bröd och fler blommor, till min zinklåda som står på terassen. Nu börjar det arta sig där ute. Frukost i solskenet och ser bar det iväg mot Utrecht. Trettio minuter på cykel, så var vi i storstan. Valde att parkera cyklarna och promenerade runt, åt lunch och sen vid 15:00 tog vi en guidad tur upp för Domtower. Något jag kan rekommendera alla som besöker Utrecht att göra. Med sina 112 meter är The Dom, högsta kyrkotornet i Holland. 465 trappsteg skall du gå för att nå toppen, men utsikten är väl värt det. En tur i några antikvariat, sen bestämde vi oss för att cykla hem för att hinna handla in till middagen. Ungefär halvägs till Nieuwegein gav min cykel helt plötsligt upp och jag trodde helt klart det var kedjan som hoppat av. En lång promenad, snålskjuss genom att hänga fast i papas arm och några nedför backar, så nådde vi äntligen mitt kära hem. Det visade sig vara lite mer komplex än en kedja som hoppat av. Hela hjulaxlen har gått sönder, mindre roligt och typiskt min tur! Det blev ingen färsk fisk till middag som vi pratat om hela dagen, men thailändskt. Inte helt fel det heller. Nu är vi mätta och belåtna och grabbarna sitter och kollar på matchen mellan Italien och Tyskland. Gonatt från mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0