Tillbaks på jobb

Ibland kan något så här litet förgylla hela din dag. Månadsskifte, månadskörsel, löner, varumottagningar. Busy som vanligt på kontoret, men idag har vi bara 800 passagerare med, så det ger lite andrum.

Två veckor på havet, jag hoppas innerligt att vädret bättrar sig. Det har redan börjat gunga och vi har inte ens kommit ut på öppet vatten. Fått ny bäddmadrass till kabinen, så jag ser fram emot att lägga mig ikväll. Se om det kan hjälpa mig till att få en god natt sömn. Mjuk och god är den i alla fall.

Lee kommer ut nästa gång vi ankommer i Köpenhamn och reser med i några dagar. Längtar efter lite quality tid med wifey. Hoppas på en massa mys, film och kramar! ♥

Efter en supergod middag

280820112008 (MMS)

Efter en supergod middag som bestod av vår Asian sensation med fried rice och seafood blir det nu smulpaj på köpe jordgubbar och egenplockade björnbär! Vilken lyx. Det har regnat mer eller mindre hela dagen men vi tog regnkläder på och åkte ut till Bunnik för en promenad och självklart ett besök på pannkakshuset. Nu är det tid för film och popcorn. God söndag till er alla!

Market

Idag har vi umgåtts med Christiaan och Jeanisa och bland annat varit på Bazaar. Största jag sett på länge!

Kvällen har vi spenderat hemma. Ost- och vinkväll och en styck tv! Mys på hög nivå!

Funny! Sitter och väntar på min Hawaii

260820112005 (MMS)

Funny! Sitter och väntar på min Hawaii pizza från Domino's. KLANTEN Mr Anika? Man kan ju undra. De frågade efter mitt efternamn, men det var för avancerat! Kvällen spenderas hemma i soffan. Me, myself and I! Totalt laidback!

Mini ferie

Ferry har varit ledig från jobb idag och halva dagen igår.

Igårkväll hade Ferry fotboll och hans moster var över på besök här hemma. Trevlig liten fikastund blev det.

Det blev utgång efter fotbollen. Vi åkte in till Utrecht för en drink och efter det hamnade vi på en nattklubb. Första gången vi varit ute tillsammans och dansat kom vi i tanke om. I like!

Idag har vi bland annat besökt Veenendaal och en Nationalpark inte långt därifrån. Klubben hade träningsmatch tidigare ikväll. Följde med och fick äntligen mött hans andra lillebror, Michael, som också spelar i samma lag som Ferry. I ett av de tre lag han spelar för.

Dags att sova nu!

Vad kan man göra på en regnig tisdag?

230820111994 (MMS)

Vad kan man göra på en regnig tisdag? Baka! Blev brownies med vaniljfrosting och chokladcupcakes. Fortfarande varma så oreo-frostingen får vänta. Får besök av Ferrys mor, Corrie om en stund. Så det blir mys och fika!

Roadtrip for a day..

Idag har vi besökt bland annat Volendam, Edam och Monnickendam. Underbart vackra små byar utanför Amsterdam. Inte undra på att det är så mycket turister som besöker byarna när de bjuder på goda ostar, färskfångad fisk, vackra små hus och skön sommar stämning. Perfekt söndagsutflykt!

Den Haag

Har spenderat hela dagen i Den Haag tillsammans med Ferrys moster Nora. Började med en indonesisk lunch. Efter det blev det sightseeing runt stan. Besökt Binnenhof vilket är en samling byggnader i centrala Den Haag, var Holländska Parlamentet har sitt högkvarter. Otroliga byggnader, den första byggdes redan på 1200-talet.

Såg en Utställning som anordnats längs en allé mitt i stan, av Kinesiska konstnärer. Budskapet om hur Kina växer framstod väldigt starkt.

En glass i skuggan under träden och statyn föreställande Drottning Wilhelmina innan vandringen fortsatte.

Ett besök till Paleis Noordeinde och stallen, vilket är ett Kungligt palats. Nu förtiden använder Drottningen palatset som arbetsplats. Parken på baksidan är liten men mysig och se folket mata ankor och fiskarna, eller bara ligga i gräset gav en avslappnad miljö.

Resten av eftermiddagen gick vi mest runt i staden och tittade på diverse statyer, byggnader och människor innan vi tog tåget hem till Utrecht igen.

Härligt att vara tillbaks i Sverige.

160820111986 (MMS)

Härligt att vara tillbaks i Sverige. En ljummen sommarkväll som denna, spenderas med lillebror vid sjön, fiskar ål och grillar. Kan nästan inte bli bättre. Jo, om vi få napp förstås!

Efter en lång och omtumlande dag

Efter en lång och omtumlande dag, kastar jag mig i sängen här hemma hos far. Utmattad både mentalt och fysiskt. Med orden "Vi ses igen", har solen lyst upp denna dag, då vi tagit vårt sista farväl och hedrat hennes minne. Spenderat dagen i Genarp med familjen och hela kvällen har jag varit hemma hos mor. Lillebror och flickan kom också förbi. Trots sorg, så har kärleken gett oss en fin dag. Nu lägger jag mig för att sova och hoppas på att all oro, mardrömmar och ångest håller sig långt väck denna natt. Godnatt världen.

En afton på kontoret..

Nu har vi kommit på det ultimata sättet för att undvika att bli förstyrda i vårt arbete på kontoret. Det är inte alltid så bra med öppna kontorslandskap. Men! Ögonskygglappar av Post it's funkar perfekt!

Ben & Jerry goes tourists

Dagarna går extremt långsamt här ute på havet. Åker hem på onsdag i en tur, eftersom jag skall på begravning. Just nu längtar jag bara till att få lov att ta steget över landgången och gå hem. Det är hårt att vara här just nu. Är inte så aktiv på bloggen, känner inte riktigt att jag har något att skriva om nu för tiden.

Men igår då jag var utråkad, tog jag en cykeltur ner till Nørreport för att mötas med Kitty en kort stund. Hon överraskade mig med att ta med sin pojkvän som jag ännu inte hade träffat. En trevlig överraskelse! Trött och förvirrad som jag var i detta sinnestillstånd, kände jag mig allt annat än trevlig och söt. Var i min egen lilla bubbla. Men det blev glass från Ben & Jerry's, en tur i Runde tårn och efter det, en promenad i Kongens have. Det hjälpte otroligt mycket på humöret att bara spendera en timme med dom, innan det var dags att cykla tillbaks till båten.

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..