Visma kursus..

Dagen började bra för mig. Uppstressad lyckades jag ta i sönder min hårfön. På nått vänster trillade den i golvet och fläkten gick sönder. Tåget över till Köpenhamn tog längre tid än förväntat med en massa stopp. Tog taxi till Huvudkontoret. Problem med mitt visakort. 10 minuter sen till mötet.

Undervisningen med Jens Speigelhaur i VISMA var dock väldigt intressant och lärorik. Fick även en grandtour runt hela Huvudkontoret efter kursen.

Promenerade över till Pearl för ett litet besök. Inte många att underhålla. Så jag stod i terminalen och pratade lite med GI Jane. Ikram kom också förbi så hade vi följe med bussen in till stan. Det var då jag upptäckte att taxi chaffisen förstört mitt visakort. CHIPET hade åkt av och hela magnetremsan var sönderskrapad! Hur lyckades han med det? Han drog i.o.f kortet våldsamt flertag gånger igenom kortläsaren då han påstod att det var något fel på kortet. Vilket det då inte var, jag hade nämligen använt det tidigare på dagen.

Åkte hem till Chilie som varit i NY några dagar. Fick en fin liten box med Hello Kitty plåster. Tack!
Hon åkte inte med till Malmö som planerat, något med hennes bankkort. Ja, och jag kunde ju inte använda mitt heller. Så jag åkte hem själv, plågandes av cirka 30 ungdomar som varit på klasstur i Köpenhamn. Fulla, skrikandes och lagom irriterande. Turen som normalt tar runt 30 minuter, tog över en timme på grund av tekniska problem med dörrarna på tåget. Spännande resa.

Resten av dagen har väl flytit på rätt bra. Lyckades dock ta i sönder en glasruta till en ram medan jag höll den i handen.

Här på kvällen fick jag besök av Macke. Wow! Det var länge sen jag såg honom. Vi har bara chillat och sett på tv. Vi var båda rätt sega så det passade fint med lite coca cola och Roast på Berns.

Tror jag skall i säng nu. Skall upp tidigt och ordna det sista inför festen.

Gonatt!


Kommentarer
macke

Alltid nice att träffa dig! :)

2010-06-06 @ 21:06:00
URL: http://www.tomboll.pl


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0