Äkta glädje idag..

Haft en riktigt super nice dag. Marcello och jag var uppe till cirka 4 inatt. Det blev thé och bullar, sen såg vi lite på Brüno och fick oss ett gott skratt. Han e helt sjuk i huvudet. Ja, så har jag ÄNTLIGEN funnit en som också gillar filmen "Cry baby" med Mr. Johnny Depp. Jag tycker det är en sån chick-flick, den är nästan lite töntig. Men jag älskar den filmen. Så att Cello gillar den, och kan VARENDA sång utantill i filmen, är ett STORT plus. Det var länge sen jag skrattade så mycket. Söta lilla Cello! Tyckte nästan lite synd om honom som vaknade för sent till jobb här imorse, skulle börja klockan 8, och det var precis då han vaknade. Jag gick också upp då, för jag hoppas på att kunna vända rätt på dygnet igen. Det verkar fungera, jag är jättetrött.

Kanske beror tröttheten också på att jag sov riktigt oroligt inatt. Cello är ju min barndomsvän. Har känt varann sen vi fortfarande lekte pjätt, dunk-gömma och samlade på suddi-gummi. Men det var bara underligt att någon sov i andra änden av min säng. De enda som jag delat säng med nu här de sista två åren är ju Mads, min lillebror och Vibeke. Så även om jag litar både på mig själv, och på Cello att inget någonsin skulle kunna ske. Kände jag mig inte helt trygg vid att dela säng. Sorry Cello, det är inget personligt gentemot dig. Tror bara jag saknar Mads. Sån enkel ting som att andetagen var annorlunda än Mads, snarkningarna. Det kändes weird och jag gick nästan i panik! Kunde inte sova ordentligt på grund av det. Men jag måste väl bara vänja mig vid tanken att Mads inte kommer finnas där längre. Att jag inte kommer kunna krypa upp och lägga mig vid hans sida när jag fryser och vill ha värme. Att känna hans doft, höra andetagen, ligga i hans famn..

 Cello and Moi..

Cyklade in till stan vid ett tiden. Tog en fika med Julija inne på Trianglen och sen yrade vi mest runt tills hon skulle till jobb. Jag själv cyklade vidare ner mot Möllan och fick handlat massa frukt och grönt för en billig peng! Passade perfekt med att Papa kom hem för sin lilla runda med Tito! Oh va jag har saknat min lilla bäjbis.

 Kärleken sen 14 år..

Det blev en trevlig liten pratstund innan han skulle ut med vovven och jag skulle cykla vidare ner mot Centralen för att hämta upp min kära Vibeke. Hon ligger just nu helt däckad i soffan. Men vi har haft en mycket trevlig afton.

Vibeke hittade ett ihopvikt papper på marken vid kanalen som hon valde
att plocka upp. Intressant text. Undrar vad det är kod ord för?

 Mogge Deluxe!


Glömde mössan hemma idag och det var Svin-kallt!! Fick låna papas mössa som han haft sedan 1900-frös ihjäl! Den höll värmen, men SÅ pinsam och cykla runt i. Speciellt när man skulle runt halva stan!

Det blev tacos till middag. Sen har vi suttit med en stor skål med chips och gått igenom alla våra gamla bilder från den tiden vi båda arbetade på Queen of Scandinavia. Det var en underbar tid och man var så mycket lyckligare. Man skulle lämnat jobb när man fortfarande kände att allt var på topp. Vi har iaf skrattat mycket ikväll. Vilka sjuka bilder och kollegor man haft. Underbart!! Blev även lite Sex and the City innan hon däckade.

 Vem har sagt att man inte får lov och ta piss på dem som bär "striber"?

Nu skall jag lägga mig i sängen och gosa med Vibeke! Gonatt världen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0