Jul i Phillie..

  • 1 ½ timmes sömn..
  • 18 timmar lång flygning..
  • Mama blir tagen för att vara kines av flygvärdinnan.. :p
  • Se indisk kärleks/komedi film..
  • äta, sova, äta, sova, äta...
  • en tjej suger på tummen medan hon kollar film (OBSERVERA hon var i min ålder)
  •  Ont i varenda muskel i kroppen..
  • trötta och svettiga..
  • Mama e panikslagen..
  • ALLT baggage e försvunnet..
  • Lååång väntan..
Det var min resa i korthet.. Nu e jag framme och varit här i 3 dagar.. Det regnar och är grymt kvavt.. Vi har inte riktigt gjort så mkt mer än att chilla och försöka anpassa oss till väder och tidszon..Bor för tillfället hos Tta Dory, men skall flytta över till Tta Vicky snart, för o bo med Brian. Men måste nog bo hos Tta D. denna vecka, så hon inte blir alltför besviken. Bodde ju hos hos Brian sist jag var här oxåi januari detta år.. i 5 vekkor..  :) Tycker bara det blir lite fööör mkt för mig att bo med familjen o dela rum med min bror så pass länge. Plus att Annica kmr ner till oss den 2jan-09. Tänk er hur trevligt det kan vara att dela rum med sin lillebror o hans tjej i 3veckor? :/ Så stannar jag hellre med min kära cuz och lyssnar på hans gonattsagor..

Snackar med min älskling på webcam och det känns bara sååååå skönt.. Få säga hey, skratta lite.. höra hans röst..Har känt saknad förr.. Men denna gång.. WoW.. Kan knappt beskriva saknaden!! Hoppas du får en riktigt underbar jul..O tack för du tog dig tid att sitta vid datorn på julafton för o snacka med mig ;) ÄLSKAR DIG!!

Saknar papa oxå.. Det e konstigt att sitta här på andra sidan jordklotet och inte kunna träffa papa idag. Julen är speciell för mig. O den skall jag spendera samman med papa.. Första året jag inte kan det.. O det känns rakt in i hjärtat..
Ensamheten, klumpen i halsen då man känner att man nästan vill gråta.. Det ligger ett mörkt moln över juletiderna för oss. Och jag hade hellre sett att jag kom ner till Phillie senare på året så att jag hade kunnat vara med honom, men biljetterna mama hade köpt gick visst ej o ändra.. Men det verkar som han har det fint, han e hemma hos sin syrra uppe i Rimbo och firar jul med dom.. Så det e skönt o veta! Å Tito fick oxå följa med.. :)

Nu e klockan snart 23:00, en timme till, sen får vi vår middag.. Hade jag vetat om att vi måste vänta till midnatt, hade jag nog ätit något innan oxå.. Fått i mig 2 toast och 2 slice pizza på hela dagen.. Puuha.. Jag e HUNGRIG! Men det e nog tid för mig att bege mig ner på 1e våningen så jag kan vara lite social mot släkten..

Tyvärr har jag ej möjlighet och lägga upp bilder ännu. Har ingen laddare till kameran jag fick låna av Vibz, och Brians internet e lite slött.. Men förhoppningsvis kommer de upp inom kort!!

GOD JUL till er alla där hemma!!




 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0