Pilipino food and Miss J's Birthday

Igår var vi bortbjudna till Miss J's födelsedags middag här i Nieuwegein. Trots att jag varit sjuk nu i över en vecka med magsmärtor valde jag att gå dit. Kom dit som de första gästerna, men lägenheten fylldes snart av Pilipinas. Rex stannade inte länge då han hade match. Men jag stannade. Massa god mat och trevliga tjejer. Kände inte någon när jag kom dit förutom paret som höll i det, och måste erkänna att jag var lite nervös över att spendera kvällen med bara landsfolk. Men hade jättekul! Åt alldeles för mycket vilket resulterade i ännu mer smärtor. Men det var helt klart värt det. Miss J gör verkligen god tradionell mat. Alla gick hem tidigt då de hade familj som väntade på dem där hemma. Så lilla jag stannade kvar och vid midnatt kom Rex tillbaks efter fotbollsmatchen. Vi kom nog inte hem förrän runt två tiden. Superhärlig och avslappnad fredagskväll.

Idag blir en lugn dag. Har så ont i magen så jag inte vet var jag skall ta vägen. Försöker proppa i mig diverse piller för att lugna ner och hjälpa magen. Men inget verkar fungera. Rex tycker jag skall åka till sjukhuset. Men jag hoppas fortfarande på att det blir bra av sig själv. En veckas kramper och smärtor har gjort mig svag och jag orkar snart inte kämpa emot magsmärtor och resten av smärtorna i kroppen. Är det på grund av kylan utanför som jag blir sämre? Eller är det dags för ännu en "dålig" period? Det har börjat göra så himla ont i händerna igen, så att sitta här och skriva, det görs inte helt smärtfritt. Är trött på att inte förstå eller veta var mina smärtor kommer ifrån. Trött på att alla de prover jag tagit på sjukhusen inte visar något. Kanske de skall börja från grunden och göra en hel kroppsexaminering? Mina kiropraktorbesök och massagen jag fått sista månaderna hjälper bara tillfälligt. Men hur blir jag AV med smärtorna? Känns som hela kroppen bryter samman. Är så svag och trött hela tiden på grund av det här.

Nej, om man skulle ta och dammsuga huset och vila lite efteråt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0