Hemma mys..

Idag har varit en sån där dag då man bara varit hemma och myst. Vi har båda känt oss lite halvkrassliga. Vi vaknade rätt tidigt båda två och har gått runt och pysslat i huset. Bakat lite, sett på tv, städat. Tiden flög förbi.

Sen bestämde vi oss för att ta en runda med bilen och införskaffa fler hyllor till vårt lilla projekt i klädkammaren. Bor man på 35 kvm får man improvisera och använda fantasi och yta för att skaffa just, yta!

Det slutade med att vi kom hem med två nya hyllor, vacuumpåsar för våra gäst täcken och kuddar, nya krukor, ugnsform, julgrans-pynt och fot. Ja, ni läste rätt! Varit ute och införskaffat julpynt. När jag kommer hem till Malmö nästa gång, måste jag upp på vinden och leta fram mina julsaker. Dem kan vi ju lika bra använda här istället för att de skall ligga på vinden och bli dammiga.

Ser verkligen fram emot att spendera hela 16 dagar här i December. Plus 4 dagar i Malmö innan dess. Minns inte ens sist jag hade så många dagar ledigt i just december månad. Så det skall pyntas, bakas och firas jul! ♥ Med julgran och allt! Papa kommer på besök över jul och det betyder så himla mycket för mig att vi får spendera dessa dagar samman. Så får han träffa Rex familj också, vilket kommer bli trevligt.

Här till kvällen gjorde jag broccolipaj med gorgonzola, en god sallad och till detta ett glas vitt vin. Pajen var uppskattad. Vet inte hur många "Mmm" där hördes från hans sida av bordet, men mångar var det. Kul och se honom njuta så mycket av lite paj. Sen så har vi bara legat i soffan, myst och kollat på tv. Nu är det fotboll, så jag passar på att blogga. Skall dock i säng snart. Gonatt allihopa..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0