Back at work and my mind spins around

Ovädret har anlänt till Skandinavien. Ikväll har de gått ut med information om storm med upp till 6 meter stora vågor. Imorgon skall det bli orkanstyrka med upp till 8 meter stora vågor. Sitter i min soffa här på deck sex akter och inväntar vågorna. Jag kan känna att de smyger sig på oss, men det skall bli värst runt midnatt.

Första dagen på jobb har gått hyfsat bra. Är rätt omtumlad efter att ha varit sjuk i nästan två veckor. Sen var jag på begravning igår också. Då sjösjukepiller inte har den effekten som man kan tro, har jag intagit två stycken och hoppas på att få en god natts sömn istället. Borde gå i säng snart.

Känner mig lite tanskespridd. New years skall spenderas ombord skeppet i år igen. Önskar jag kunde spendera den samman med Rex och familjen. Är det fel av mig att känna mig ensam på grund av att han hellre vill vara hemma? Vem hade inte velat det?

Fick förresten en liten jul gåva av Michelle idag, underbart sött av henne.

 

Gonatt till er alla..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0