Mjölksyra och blommor

Uppe med tuppen idag igen för en joggingtur. Vi körde samma runda som igår. Men en klar förbättring. Idag behövde jag varken stanna till eller ta min astmamedicin en enda gång. Helt klart stolt över mig själv och min prestation! Solen stod högt på himmeln, rätt blåsigt men lagom varmt. Är detta livet med en sportskille? Nytt kapitel i mitt liv!

Efter det besökte vi Ferry's mor. Blev en trevlig liten pratstund ute i trädgården med lite indonesiskt snacks. Jag har bara mött hans mor en gång tidigare. Men nu var jag inte lika nervös i alla fall och kunde prata lugnare och mer sansat. Hade det jättemysigt. Men vi stannade inte så länge eftersom vi skulle köra ut till en växthus för att köpa hem fler växter. Nu är huset mer hemtrevligt. Blev en runda till Ikea också för att köpa lite småting. Tänk va lite grönt, några kuddar, ljus och en filt kan göra! Känns genast mycket bättre. Jag känner ju mig fortfarande som en gäst i hans hus och han försöker göra allt för att jag skall känna mig som hemma. För att jag skall känna att det är "vårt" hus. Kommer nog dröja ett tag. Men uppskattar allt han gör för mig, och för att han vill att jag inreder huset.

Tror jag skall lägga mig på soffan nu med Rex och kolla på tv. Godnatt världen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0