Plaskvåt!

Det är en varm och fuktig dag, men regnet har öst ner hela dagen. Tar skydd under ett träd och ser på rådjuren som står under kastanjeträdet bara några få meter ifrån mig. Har funnit en liten djurhage mitt i Nieuwegein. De stirrar på mig och undrar säkert vad jag är för ett mystiskt djur som står här framför dom. Fåren ligger i ett litet skjul och här finns flera olika sorters änder också. Hör fåglarna i trädtopparna sjunga och i kombination med regndropparna kan jag för ett ögonblick, om jag sluter ögonen, drömma mig bort till djungeln igen. Rex var med i början av gåturen, och vi var nere vid dammen och fångade smågrodor som var i storlek med våra gamla 10:öringar. En graciös Häger flög förbi och landade vid dammen, en karp simmade förbi. Djurlivet är stort här. Men han var för trött för att fortsätta vandringen. Så här står jag, mitt i regnet och njuter av naturen runt mig. Efter cirka en timmes vandring inser jag hur långt hemifrån jag faktiskt är. Passerat Nieuwegeins gränser och hamnat i ett rekreationsområde som heter Nedereindse plas. Naturen är förbluffande färgrik! Här kan man campa, vindsurfa, gå långa vandringsturer. Hungern börjar smyga sig på, så tror det är dags att vända på klacken och bege mig hemåt. Mörkret faller snart på och just nu är det uppehåll. Vänta tar tillbaks det sista, det öser ner igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0