En fin vårdag..

En jättefin vårdag här i Köpenhamn. Njuter av solen och ler för mig själv. Det är rätt kyligt och vattnet har återigen frusit till is. Fick precis 3 små gåvor från Michelle och Gugi också, så nu är jag ännu gladare! Oboy, Hello kitty klämmor och en handske man kan torka av damm och vatten med! Perfekta gåvor! ♥ De är så söta, ger mig alltid så roliga saker. Skall själv en sväng till Netto tror jag. Måste inhandla tvål och annat smått och gott.

Nästan 1700 passagerare med idag, 1200 av dom är nya passagerare och cirka 1100 av dom är danskar. Ser fram emot ikväll när vi skall stå i Guest service centre! Undrar om det blir lika busy som igår. Det är givande att arbeta där uppe istället för att bara sitta nere på kontoret med det administrativa. Speciellt nu när man skall vara ute i tre veckor så kan det vara skönt med lite avväxling. Föredrar ju att arbeta som frontfigur och serva gästerna än bakom stängda dörrar. Men samtidigt kan det ibland vara skönt att bara passa sitt eget arbete och inte prata med någon. Man kan inte få allt i världen, därför är det bra att man kan flexa lite i vår avdelning.

Jag har dock märkt av att jag har väldigt svårt för att koncentrera mig på studierna här ute. Måste verkligen fokusera. Men har i alla fall lyckats bli klar med uppgifterna som skulle skickas in. "Passport/visa/currency/customs". Känns otroligt bra och det var väldigt intressant!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0