Vinglande hemresa..

Det här med att åka baklänges är som sagt inte min grej. Speciellt inte när det går så här fort. Blir illamående och tågresan känns allt annat än trevlig. Men har åtminstone sällskap av min nya kurskamrat Maria.

Det blev inte många timmars sömn igår natt vilket resulterade i en zombie-liknande dag. Har känts lite som om man varit i nån sorts twilight zone hela dagen. Minns knappt sista föreläsningen vilket hölls av en kvinna som arbetar för American Express. Men så blir det väl om man sitter framför föreläsaren och bara nickar till i en hel timme. Är tacksam för att ens kurskamrater knuffade till en, innan man somnade till ordentligt. Pinsamt illa!

Får ju helt enkelt skylla mig själv. Satt uppe halva natten och pratade med Harez. Eller ja, han pratade med mig om, hör och häpna! Fotboll! Jag fick inte ens tre timmars sömn. Hade språklektioner mitt i natten med. Det går bättre och bättre med Holländskan, men tillslut kunde jag märka att hjärnan bara la av. Vilket resulterade i irritation då min lärare fortsatte ge mig meningar och ord att översätta. När jag väl fick lägga mig ner, totaldäckade jag på soffan.

Vi hade en mer praktisk dag idag. Blev fotograferade och uppdelade i små grupper. Minglande och lärde känna varandra bättre. Övade lite i "First class" och fick sett lite på Amadeus. Har inte gett mig på böckerna ännu, det får bli morgondagens projekt över en stor kopp kaffe. Det här kommer bli mäktigt, men jag har gett mig fan på att jag skall göra det här och jag ser verkligen fram emot det!


 


Det nya klassfotot, oh my!

Nu har vi nått Alvesta med tjugo minuters försening. Men bara jag kommer hem ikväll så är jag glad. Det blir nog att man går direkt i säng. Är trött, illamående och har ont i röv och knäna på grund av allt sittande. Nu vill jag bara ha mat och min säng! I helhet har det varit en väldigt inspirerande resa! Mötet med både Harez och Gravin har varit jättetrevligt och alla nya människor jag mött på kursen verkar vara fina personer. Alla med olika bakgrund, arbets- och livserfarenheter. Nu får vi se vad som sker.

xoxo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0