Min vän..

Jag vill gärna tillägna detta inlägg till en kär vän som kom över på en kopp kaffe tidigare idag.
Efter hans besök, fick jag mig en tankeställare och kände att jag behöver skriva av mig.


Jag kan inte minnas när vi träffades för första gången. Men ett av mina äldsta minnen av Jimmy är förmodligen hans födelsedag år 2004. Vi hade bestämt att vi alla skulle träffas på Wonderland, men när vi kom dit så hade Jimmy redan åkt hem eftersom han var alltför full. Så vi bestämde oss för att åka hem till honom istället. Det var en däckad liten pojk vi kom hem till. Självklart har jag fortfarande bilden kvar som gav honom hans nickname "Mr. Bananas"




Vår vänskap har varit rena berg och dalbanan genom åren. I perioder har vi inte ens haft kontakt. Men vi hittar alltid på något vis, tillbaks till varann och den vänskap vi båda kämpat för. Jimmy är en vän jag inte hade velat klara mig utan. Han är rena guldklimpen för mig. Helt ärligt om jag tänker efter, så är han den enda som alltid stått brevid mig. I vått och torrt. Jag skulle aldrig ta honom eller vår vänskap för givet, men jag vet att han är en person jag kan förlita mig på. Han är den enda som sett mina värsta sidor, men ändå accepterat mig och mina brister. Som gett mig villkorslös kärlek. Det är i alla fall så jag känner. Han är den som alltid får mig att le trots att jag känt att jag håller på att gå under. Som gett mig hopp, fått mig att blicka framåt.

Han var där när jag var som sjukast. Bar mig upp till min lägenhet när jag inte kunde gå. Hjälpte mig med enkla ting som att ta på och av en jacka, bära mina inköpspåsar från Ica. Små ting, som betyder mycket för mig. De gånger jag gråtit och flippat ut, har han tröstat mig samtidigt som han fått ner mig på jorden igen. Jag har emellanåt betett mig som en idiot, behandlat honom som skit. Trott att jag skulle förlora honom. Men han är här fortfarande och det uppskattar jag enormt. Vad som än sker, så är Jimmy en person som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Han får mig att vilja bli en bättre individ, och jag vill gärna tro att det är ömsesidigt.

Vi har nått speciellt, och jag älskar Jimmy för den han är. En man med ett hjärta av guld!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0