Fredags besök.

Fick besök av en gammal väninna från gymnasiet som jag inte sett på cirka 5 till 6 år. Under dessa år, har hon hunnit träffa en man, gift sig, fått barn, hund och köpt hus utanför Klippan. Jag gillar inte att sätta folk i olika fack. Men hon har fått sig det där "vuxen" livet som så många strävar efter. Det fick mig att tänka efter. Vad har jag uppnått? Som Elin säger, jag har upplevt så mycket annat i livet som hon inte fått chans och uppleva ännu. Men ändå tänker jag, kommer jag nånsin få allt det där? Vi återkommer till det senare istället.

Elin kom som sagt hit på besök med sin lilla 2,5 åriga son Lukas. Ljuvlig liten pojke. Man kan ju föreställa sig att det lätt blir stelt och formellt när man inte setts på så lång tid. Men jag tycker själv att det hela gick hur fint som helst. När vi väl fick Lukas installerad i soffan med alla sina mjukisdjur och Nalle Puh filmen var satt igång, så kunde vi sätta oss ner och njuta av vår sushi från Yukai och dricka vårt vin.



Vi hade så otroligt mycket att prata om och inte en enda gång kände jag att det blev obekvämt, eller att konversationen på något vis blev krystad. Det var bara så kul och se henne igen. Man växer väl lätt ifrån varandra, speciellt när man bor en bit ifrån varandra. Men jag hoppas vi kan hålla kontakten lite bättre nu när vi väl setts. Vi satt uppe halva natten innan vi väl kom i säng. Det blev inte många timmars sömn innan det var dags att stiga upp igen. En olycka fick mig att vakna till. Lukas hade kissat i min säng. Måste tacka Mads, som fått mig att investera i en topmadrass till min bäddmadrass. Annars vet jag inte hur jag hade reagerat. Jag vet att det låter extremt ytligt. Men den sängen, är min drömsäng! En snabb frukost med lite Nalle Puh, sen stack vi ut på stan. Det är inte helt lätt att gå i butiker med en otålig liten pojke.



Så det blev ett besök på BR och sen promenerade vi mest runt. Stack ner till lekplatsen bakom biblioteket. Det blev en succe! David och Egon som cyklade förbi och såg oss, stannade också en sväng och lekte. Mysig eftermiddag, men vädret var en nedtur. Kallt och fuktig luft, men som tur var regnade det inte. Jättetrevligt och ha de båda på besök. Har dock insett att mitt hem inte är särskilt barnvänligt. Kanske skall göra lite ändringar här hemma för framtida barnbesök.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0