Dagen tillägnas Elly Cederholm

Det är idag 5 år sedan min kära farmor gick bort. 5 år, men det känns fortfarande som om det var igår. En olustig känsla har fyllt mig och jag har räknat ner dagarna fram tills idag. Följande är ett gammalt inlägg som jag skrev för två år sedan. Men det är, och kommer alltid vara aktuellt. R.I.P Elly Cederholm

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Min älskade.. Min underbara.. Min raraste.. Min Elly.. Min Farmor..

5 år sen..

21:50
Tunga andetag..
Rosslande..
Kyla..
Slutet på tårarna..
Dofter..
Dela kudde..
Hörsel..
Tomhet..
Väntandet..
Ensam..
Hand i hand..
Viskningar..
Kalla kårar..
22:10
Förfärliga ski..
Tårar..
Svimmar..
Oförstående..
Förvirring..
Kollaps..
Ensamhet..
Tysthet..
Borta..

Jag ser dig framför mig som det vore igår.. Liggandes där på bädden..
Väntandes.. Ingen fick kontakt med dig..
De säger att du väntade på mig.. På mina sista ord.. Vi fick en underbar timme ihop..
Din kalla hand i min.. En tår som föll ned för din kind..
En sista kväll samman, du stirrandes upp i taket..
Jag minns det med ett krossat hjärta.. Ett hjärta som saknar och inte är helt..
Ingen vet vad som skedde i det där rummet.. Du och Jag.. Mot världen.. Glömmer aldrig..
Det är med all kärlek jag hedrar dig på din dag.. Jag vet att du ser över mig och alltid är med mig.. I vått och torrt.. Kan jag lita på någon, så är det dig!

Vem vore jag idag, om du inte hjälpt och stöttat mig? .. Vem vore jag, om du inte hade tagit in mig under ditt beskydd när jag inte hade någon annanstans att ta vägen? Vem gav mig tröst och torkade bort tårar och blod.. VEM VORE JAG??

Jag citerar Elly Cederholm;

Vi Cederholmare é sega och envisa allihop..


Elly hemma i Hjärnarp..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0