Regn i Skärgården..

Annica - Vad gör man en dag som idag då det regnar?
Patrick - Man kör mot solen!

Gårdagen gav oss allt annat än sol och värme. Men regn hindrar inte familjen Cederholm från att åka ut på äventyr. På med regntäta kläder och leendet upp till öronen. Efter några mil på motorvägen hamnade vi i Grebbestad. Liten hamnort med massa rika norrmän med fina små båtar. Då vi promenerar längs kajen hör vi en välbekant röst bakom oss. Vem är det inte om vår kusin Marika som också är i trakterna på semester med sambon. Vi hade hört att hon skulle befinna sig i länet. Men vad är oddsen att vi träffar på henne bara sådär? Det blev ett trevligt kafferep inne på Hanssons Fisk & Skaldjur. Efter det blev det en promenad längs kajen där vi konstaterade att djurlivet blir rikare och rikare ju längre bort från Strömstad man kommer. Här fanns massor med krabbor, sjöstjärnor och fisk.

Bilturen fortsatte mot Fjällbacka, även det en mysig liten hamnby. Här fanns lite mer och se. Det blev cookies i regnet och här fanns massa intressanta gamla hus med lång historia.

Lite Cornelius i bilen på väg hem. Svensk sommar när den är som bäst!

På kvällen blev det grillat igen och lite yatzy. Min otur vände då jag fick i mig mina efterlängtade ostbågar. Vann två gånger i rad, och jag är övertygad om att de hade en stark inverkan! HA!



Mysig dag trots regn och rusk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0