Lovina..

Befinner mig just nu i Lovina pa norra Bali. Liten by som verkar vara ode pa turister for tillfallet, svarta langgrunda strander som ar fargade av vulkanerna, samma irriterande forsaljare och "massaaaasse tanter" overallt. Naturen runt om ar underbar. Bergen stracker sig langa vagar runt om oss och djurlivet ar rikt har.



Gardagen spenderade vi bara pa stranden. Promenerade runt i den mjuka sanden och njot av se solen spegla sig i vattnet och barnen som plockade snackor och krabbor. Solnedgangen var fargrik och det var nastan sa att man inte kunde skilja himlen fran havet. Som en spegelbild.







Imorse akte vi ut med en liten fiskebat vid sex tiden och fick se en massa delfiner som simmade runt, hoppade och gjorde konster i soluppgangen. Vilken upplevelse! Svart att fanga de sma krabaterna pa bild dock!



Vi har aven besokt Brahmavira Arama Buddhist Monastery som ligger i Banjar, bara en bit utanfor Lovina.
Efter turen i templet som var riktigt vackert, akte vi vidare till Air Panans Banjar som ligger precis i narheten.
Har kan man bada i varma vattenkallor. Det var som att ligga hemma i badkaret nastan! Nej, men det var verkligen speciellt, och de varma vattenstralarna som kom upp i fran bergen fungerade som massage pa ryggen. PERFEKT!



Har precis bokat flyg till Manila, reser den 27 april och stannar dar till den 9 maj. Skall nog rora pa mig nu, maste boka min bussresa over till Java imorgon. Blir haftigt tror jag. Skall mota upp en indonesisk kille dar som jag mott under resans gang. Vi kommer motas i Probolingo, som ligger vid foten av Mount Bromo. Jag hoppas jag ar kry till imorgon, jag forvantar mig lite trekking och aktiviteter. Har softat alldeles for mycket sista tiden. Sa det ar bra att man traffar en likasinnad som ar klar till att rora pa sig och ga ut pa spontana aventyr i naturen!

Smell you later!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0