Gran Canaria d last dayz..

Lite uppdateringar om vår resa, men det blir bara kort.

Dag 4: Åkte hem till hotellet efter vår lilla träff med Josef. Efter vi hade ätit middag, upptäckte vi att grannarna under oss faktiskt inte var pensionister. Och Woops, så hade vi nya vänner! Två helt underbara systrar som heter Jeanette och Gabrielle. De hade också valt det livliga hotellet Norcopia. Nej, jag klagar inte. Är bara lite små sarkastisk. Tycker faktiskt att det är rätt skönt att vi bodde lite utanför Inglés. På så sätt var man inte fast mitt i skiten om man ville ta en slappardag. Plus att vi bodde centralt nära både till shoppingcenter och stranden.



Vi kände att det var på tiden vi prövade utelivet på GC, så Cederholmarna och Jeanette gick ut för och dansa. Vi åkte ner til Plaza i Inglés, för och checka läget. Där stötte vi på Jung, en kille som vi bodde granne med på Spångatan. Riktigt kul och se honom, jag har inte sett honom på år och dar. Vi gick in på Scandic, klubben där han jobbar. Fullt ös! Massa folk, massa dricka, och riktigt nice musik! Klubbarna brevid var nästan helt tomma och så var det varje kväll. Det var denna natt vi träffade på våra Irländare, Luke och Matthew och deras lads!

Översofta snubbar. De följde med oss vidare till Chinawhite, Lamai beach. Där jag för övrigt blev krigsskadad genom att trilla på deras halv golv. Vurp sa det bara! Har nu två stora svarta blåmärken på båda knäna, och en ond vänsterarm. Efter det blev det Cream/Systembolaget där vi dansade vidare till riktigt fet house musik! Har nog inte skrattat så mycket på länge. Helt galen kväll, med galet folk. Kom hem runt 8 på morgonen skulle jag tro. Tog täcket och kudden och la mig i solstolen på balkongen och sov runt 2 timmar tills solen började steka.
Jeanette den galningen skulle på bergsvandring, så det blev inte mycket sömn för henne. Crazy!

Dag 5: Vi hade ju äran att få besök av solen, så vi låg nere vid poolen och chillade hela dagen. Jag och Padde lekte i barnbassängen och sen somnade vi glassandes i våra solstolar. Super härlig dag!



Kvällen blev det utgång igen. Bilderna får föra min talan..



Dag 6: Ännu en slappardag vid poolen. Jag märker att jag blandar ihop dagarna lite, eller rättare sagt så smälter de in i varandra.. Så det jag skriver kanske inte hände i exakt den räckföljd jag skriver. Vid det här laget var vi alla partyprinsessor, så varför inte ännu en natt i neonljuset, dansandes till HOT (Fly like you do it) med Inna!? And don't forget the La la song!

 

Trots vi haft flera utgångar, så har det ändån varit relativt lugnt.  Vi har haft äran att lära känna massa skönt folk, som vi hängt med hela veckan. Har njutit av varandras sällskap och fått oss många goa skratt. Jag hoppas vi kan hålla kontakten nu när vi alla rest hem igen. Har haft en riktigt bra vecka, och jag har kommit hem med massa glada och roliga minnen. Jag reste dit med ett förvirrat inre, och har kommit hem med sann lycka inom mig. Det känns som att jag äntligen har fått lite ro i kroppen. Samt att det har hjälpt att prata med Gabrielle om det, även om vi inte pratade så detaljerat. Men hennes ord fastnade.



Sov på balkongen även denna morgon, och möttes av denna fina soluppgång.



Sista dagen spenderade vi allesamman nere vid poolen på hotellet. Tror vi allesamman var rätt slitna igår.
Härligt att vi fick så bra kontakt med tjejerna. Padde var dock dålig, och försvann upp till lägenheten rätt tidigt. Stackarn.. Jag ville så gärna bada på stranden, så jag gick ner där ensam. Men efter ca 15 minuter började det blåsa runt som en storm där nere, och efter bara några sekunder kunde man inte ens se min handduk under all sand. Så det blev back till poolen och tjejerna.

Det blev en lugn kväll, vi tog en promenad längs stranden upp mot Inglés. Mest för att få lite luft och för att få se Jung och irländarna innan vi skulle hem. Stannade på Scandic ett tag, men denna gång blev det nykter.
Jag vet inte med de andra, men jag tyckte det var lite trist att vi alla skulle splittras denna natt.



Hann sova en timma innan vi skulle bli hämtade av flygbussen som skulle ta oss till Las Palmas.
De fem timmarna det tog att flyga hem gick snabbt iaf, eftersom vi båda sov som bejbisar. Fick ta flygbuss till malmö, och sen har vi faktiskt bara varit hemma hos mama hela kvällen.

I helhet, en PERFEKT resa. Väl behövlig för oss båda. Tack Padde för att du följde med! Love you..

Girlz, Tack för allt. Ni är underbara! Nu skall jag kolla lite på tv och försöka däcka i soffan..

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0