Vilken dag!

Vi vaknade rätt sent idag, måste varit nån gång efter tolv. Vi vaknade dock runt fyra imorse och hade ett långt och djupt seriöst samtal. Det minns vi, men vi minns inte VAD vi pratat om. Underligt!

 Facebook, vad annars?

Vibeke hjälpte mig och färga mitt hår idag. Det stod att det skulle bli röd-brunt. Men det blev nog mer åt det röda, men det gör inget. Skall nog bara vänja mig! Kan ju inte påstå att jag ser bra ut på nedanstående bild.

 

Det har varit en intressant dag. Vibeke fick för sig och höra på gamla "godingar" på youtube. Så det blev Mio min Mio, och diverse andra sånger från Beauty and the Beast, Emil och Pippi som hon sjöng med till.

Det tog oss många timmar innan vi blev klara till att gå utanför dörren. Mestadel mitt fel antar jag, varit riktigt seg och långsam. Precis innan vi skulle ut, fick jag för mig att måla naglarna. NOT a very good idea! Skakade flaskan, och glömde att den inte var helt stängd. Det slutade med att jag hade nagellack på hela köksgolvet, bordsbenen till kökbordet, på hela mig själv och min fina scarf. TYPISKT mig och min otur.


Här har ni mitt fina konstverk!




Rätt glad trots att jag förstört scarfen och har nagellack ÖVERALLT!
Här ser ni även min nya röd-aktiga hårfärg.

Men efter denna lilla incident, hade jag inte tålamodet till att ens försöka torka bort det. Målade naglarna snabbt, sen tog vi våra jackor och lämnade allt som det var. Det var inte alltför smart dock att måla naglarna precis innan vi skulle ut. Fick gå utan jacka då det ej hann torka. Åter igen, typiskt mig att göra en sån sak. SVIN-kallt ute!

 Som natt och dag? Fast taget vid samma tidpunkt och plats.


Lite dålig skärpa vilket är synd. Tagen på buss 8 idag.
En man i en NINTENDO jacka! Hur coolt är inte det?

Hela bussresan in till stan var en show. Såg bland annat en finklädd ung kille med rosa mössa. Det såg bara skumt ut! Varför vet jag inte. En annan kille i grå joggingbyxor med världens rundaste röv, pressade upp den mot fönstret mot oss, vilket såg SÅ kul ut. Vi skrattade så högt att alla vände sig om i bussen. Jag har aldrig påstått att jag har bra humor, men den är lättsam. Krävs inte mycket för att ge mig ett leende på läpparna! 



Det blev kaffe på Barista. Kanske lite för mycket kaffe när man inte ätit annat än knäckebröd.



En kort promenad längs gågatan, sen bussen hem igen. Åt resterna från igår. Sen var det på med plasthandskarna och så dränkte vi köksgolvet i aceton. Skrubba, skrubba och skrubba med både svamp och stålull. Det tog tid och det var inte lätt. Men vi fick bort det hela, nu är golvet bara lite rosa-aktigt. Mattan går nog inte och rädda dock. Men sånt får man väl räkna med när man är så klumpig som jag är.

Vibeke ligger i soffan och kollar på Sex and the City, tror jag lägger mig i soffan och joinar.


Kommentarer
Annelie

Så ni lyssnade inte på "Guldet blev till sand"(med peter jöbak)? HAHA! ;P

2009-10-25 @ 01:21:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0