Tjuv-lyssnar du?

Är du också en av dem som tjuv-lyssnar på andras privata samtal? Jag vet inte om jag gör det medvetet, men har nog alltid gjort det. Man hör många roliga ting och en hel del underliga ting också!

Var nere i stan tidigare idag för att träffa papa över en kaffe. Gissa var vi hamnade? Barista så klart.


Kaffe med sojamjölk, halväten nötpaj och en styck Papa Cederholm!

Barista är ett ställe med god atmosfär, dock ej det perfekta stället att fika på om man vill föra ett privat samtal. Det är nog inte ens en halv meter mellan borden. Det var rätt fullt då vi kom dit. Satte oss vid ett bord längst in. Mellan två andra par gäster. Till höger om mig, satt två unga tjejer. Över 20-gränsen Men definitivt yngre än mig.

Helt plötsligt säger en av tjejerna väldigt högt till sin väninna, medan hon kliar sig riktigt hårt mellan benen;

-Ursäkta om jag kliar mig mellan benen hela tiden, men jag har precis rakat musen och det kliar så j-vla mycket!

Här kliades det helt öppet, och inte alls diskret må jag ju säg. Jag kunde inte låta bli och kolla på henne. Är det så pass öppna vi blivit i samhället? Att vi sitter och kliar oss och pratar om våra musar? Det var väl inte mening att jag skulle höra, eller se för den delen. Men vi satt mer eller mindre inpå varandra! Det var en intressant upplevelse. Kunde inte låta bli och tänka på det här med att "tjuv-lyssna" på andras samtal. För det sker ofta, att man kommer på sig själv att man sitter och lyssnar och följer med i andras diskussioner. Ibland kommer jag även på mig själv då jag sitter och nickar, skakar på huvuder eller ler. Precis som om jag är med i samtalet. Värst är det om personerna du iaktar, kommer på en. Det kan bli lite pinsamt. Men trots detta, fortsätter jag tjuv-lyssnandet och lever mig in i andras liv.

Papa erbjöd mig ett rum i hans stora lägenhet nere på Möllan. Alldeles gratis! Kan betala en symbolisk summa om jag vill bara sa han. Det låter frestande måste jag ju erkänna. Så eventuellt kommer jag säga upp lägenheten istället för att försöka hyra ut den. J.S som ville ha den i andra-hand, vill ju inte ta över den förrän slutet av januari i vilket fall. Känns onödigt och vänta. Så om jag inte finner någon annan som kan ta över den, eller om jag inte finner någon att byta lägenhet med. Så kommer jag säga upp den. Så flyttar jag in till papa tills jag vet vad jag vill göra i livet.. Jobba, resa, luffa? Vi får se var vinden för mig..

Efter fikan med papa, var det raka vägen hem till mama som hade lagat mat till oss. Det blev hennes bästa recept på marinerad kylling med ris. Gott kan jag lova! Kollade på Vem vill bli miljonär och Mat-Tina. Brorsan kom förbi och åt, sen körde han mig hem. Vi plockade upp min cykel på vägen, som stått vid Triangeln sedan i fredags.

Jag har ju varit väldigt orolig över tanken på att någon kan ha stulit min nya cykel, då vi har mycket problem med cyklar som blir stulna här i stan. När jag närmar mig, ser jag att cyklen står kvar. Men att någon idiot försökt skruva av och sno min cykelkorg! Vem tusan försöker sno en Cykelkorg?! Skitsur är jag över detta, men skrattar åt den som försökt. Hur kan man misslyckas med det? Idioter!

I helhet, en bra men kylig dag. Kom hem med våta strumpor. Ösregnat hela dagen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0