Medlidandeångest?

Jag utför ett servicearbete. Ett jobb som kräver att jag ger full service till våra gäster och uppfyller deras önskemål och krav. Man skall kunna vara sympatisk, men samtidigt vara rak och hålla hög standard.

Min kollega sa till mig att jag skall akta mig så jag inte får "medlidandeångest".

Kan inte gå in på detaljer. Men har haft fullt upp idag med att försöka få ett klartecken av vår kapten till att få lov och ta med en passagerare på vår avgång idag, som egentligen skulle ha åkt hem med Crown igår. Han fick inte åka med dem tillbaks till Köpenhamn, anledningen till detta är sekretess.

Men killen som är i min ålder, har sovit UTOMHUS hela natten. Utanför terminalen!! Tycker inte det är okej att lämna honom där, vad personen än har blivad nekad ombordstigning för. Kunde de inte släppt av honom på tågstationen, eller ta in honom? Det är inte varmt här uppe. Tror det legat på mellan 0-5 celsius inatt.

Efter att jag gjort närmare undersökningar, har jag fått godkänt av Kaptenen och han får resa med. Var nere med lite mat till honom i terminalen. Han har inte ätit sen igår och var bara så tacksam för att jag brydde mig tillräckligt för att komma ned med mat till honom. Fick Team coordinatorn Trine till att gå upp och göra klart hans kabin redan nu, så att han kunde komma ombord 12.30 istället för att sitta där nere till 15:30. Tror han behövde både ett varmt bad och en säng att ligga i. Ibland har jag ingen förståelse eller respekt för dem med makten..

Så jo, jag får nog medlidandeångest. Idag är jag bara glad att han mår bra, och att han får komma hem till DK.



Kommentarer
Bitte

Du är fantastisk Annica! En riktigt god människa!

Ja, jag fick lite ont i magen när jag läste hur de behandlat honom och att han sovit utomhus.Hemskt!!!

Dagens godaste gärning må jag säga! Heder åt dig!

2009-11-08 @ 15:01:21
URL: http://bitte.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0