Hemma med älsklingen..

Vi har nyss kommit hem från Aalborg.. Det blir inte så mkt skrivande då man är på resande fot hela tiden utan sin laptop.
Det har gått ca 1½ vecka sen vi slutade på Queen. Vi har hunnit med en del på den korta tid..

Aalborg i korthet:

Fredag: Ankom till Aalborg sent på eftermiddagen.. Middag hos Mads mor (riktigt god lasagne).. Vi bodde hos henne hela veckan.. Tycker det var trevligt att komma in i hennes vardag mer än bara för en hektiskt weekend.
Lördag: Lunch med mor, far och Magnus i stan.. Sen blev det en sväng på Aalborg Zoo med Birgitte.. Najs!
Söndag: Älsklingen tog med mig till Randers Regnskog! Rekommenderas starkt om ni har vägarna förbi Randers! De har en Afrikansk, Asiatisk och Sydamerikansk del..Känslan att gå runt där inne med alla dessa djur som levde fritt, underbart! Sen blev det bio med Magnus på kvällen, Gran Torino.. Tyckte det var en rätt typisk Clintan film. Men helt ok!
Måndag: Biltur ner till ry där vi hyrde två kanoter (jag, Mads, far och Magnus) för en dagstur.. Startade fint med att Magnus och Jan paddlade rakt in i ett träd.. Solen sken och vi fick oss ett gott skratt med Magnus och Jan som paddlade kors och tvärs över ån.. Synd vi inte fick filmat det! :) Fick sett himmelberget (som skall vara Danmarks högsta punkt? 100m över havet?) Fint var det iaf.. På håll kunde vi se regnmoln närma sig och fick idén att vi skulle hinna paddla från det.. SMART!
Hamnade mitt ute på en stor sjö i regn- och åsk-oväder! Fick ta skydd under några träd (jag fick mig en powernap samtidigt som jag höll fast kanoten till ett träd!) tills det gick över.. Sen kom solen och vi fick paddlat en bra bit innan det helt plötsligt började regna och HAGLA (???) .. I helhet var det iaf en underbar tur!!
Tisdag: Tid för lite shopping, sen en tur ned till Mariager och till Mads mormor som jag fick träffa för första gången! Nervöst skall ni veta.. Söt liten krutmormor på 86 år! :) Bodde i ett fint hus med stor trädgård och massa grönt och skönt..
Sen hem och i säng.. Mads stack över till Troels så jag fick tid till lite läsning om Barcelona.. Vill gärna ha lite koll på vad vi skall se och uppleva. Viktigast för mig är dock Dali's hem och museum i Figueres och Picassos verk i Barcelona.
Onsdag: Fika med Sara på Vesteraa.. :) Skönt och se dig vännen! Hade mycket som vi båda behövde få ut och få svar på tror jag.. Speciellt Sara.. Tänker på dig.. Sen kom Mads till stan och så fick vi shoppat lite till honom.
Middag hemma hos Jan och Magnus på kvällen och när vi kom tillbaks till Mads mor fick jag äntligen se massa foto från när han och brorsan var små.. hehe.. NAJS!!
Torsdag: Alltså idag.. Vi har inte gjort alltför mycket. Vi skulle med ett flyg runt nio tiden, Mads far mötte upp oss på bussen och följde oss ut till lufthavnen. Fick oss lite frukost och fick sagt förväl.. Satt på ett flyg med en massa Aab fans som skulle till Cpn på match.. Kom hem, softa på soffan, skrivit inköpslista till vår resa, ätit pizza.. That's it..

Imorgon skall vi ner till stan och försöka få tag i de sista grejerna som vi behöver, som liggunderlag etc. Skall också kolla efter kamera till mig.. OM jag kan bestämma mig för ett.. Har kollat på en hel del redan nämligen.

Lördag skall jag till samtal på Pearl, för att mer eller mindre bestämma när jag skall börja efter min ferie. Ny tjänst nya utmaningar. Blir spännande. Skönt att utvecklas! Gött och ha sitt på det torra och slippa oroa sig över jobb.
Sen åker vi nog upp till Genarp och besöker Mama och Bengt.. Hoppas på fint väder så vi kan grilla..

Söndag skall vi träffas med papa och på kvällen åker vi ut på äventyren i Europa! Skall försöka hålla er uppdaterade med var vi är och vad vi gör.. PEACE!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0