work work work..

Så var man back in business!! Sitter här i mässen på Pearl och njuter av min cola light som jag fått av Vibeke.. Inte Vibz musen, utan en som jobbar här på pearl som sekreterare. :) Det är andra dagen på "upplärning" som sekreterare, och jag kan säg er att det är väldigt förvirrande! Men Vibeke är en bra mentor och hon förklarar allt väldigt precist. Det har varit två väldigt stressiga avgångar. Igår från Köpenhamn hade vi cirka 1800 pax (passagerare för er som ej förstår termen) och idag har vi maxat antalet till 1870pax. Det är vad vi rent säkerhetsmässigt får lov att ta med. Det innebar att 10 stycken chaufförer fick flyga till Köpenhamn från Oslo. Lyx!

Jag har aldrig prövat och stå i check-in eller biljettkontoret. Så det blev lite hektiskt och varmt må jag ju erkänna. Men väldigt kul! Det är väldigt mycket information man skall få in i mitt stackars förvirrande huvud, och det är många fler arbetsuppgifter än vad jag trott. Men det gör inget, jag gillar när det är lite press på det hela och på mig. Det kommer säkert ta ett bra tag innan det hela ligger i ryggmärgen, men jag skall nog klara det.. Man måste ju tro på sig själv inte sant! Men det märks att jag inte jobbat på 1½ månad, är helt ur form och blank.. Har haft huvudvärk sedan igår afton som envisas också.. Tror det blir att jag går tidigt i säng idag med. Får sovmorgon imorgon, börjar ej förrän 7:30, Wooohoo!!

Internetet strular som vanligt här nere, så det går riktigt långsamt, och jag mister uppkopplingen emellanåt.. Då om ni ser att jag loggar av och på hela tiden på msn/facebook beror det på det.. Tack för nu!


Kommentarer
Annica

hehe en espresso maskin som jag fick från jobb :) riktigt lyxig e den faktiskt :D du får komma över på kaffe en dag :)

Allt bra på pearl?

ta hand om dig

2009-07-17 @ 22:29:55
URL: http://anniicap.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0