Skog och blöta hossor..

Det har slutat regna.. Är uppe i Björkskog, lite utanför Rimbo, några mil från Norrtälje. Någon som vet var det ligger? Är mitt ute i skogarna hos min faster Ann-Christin och hennes man Lars. Vi kom hit igår..Skall vi ta det från starten?

9.00 Papa kom och hämta upp mig ute på Gullviksborg.. Inser snart att han glömt Titos koppel, så vi får vända om och köra ner till Möllan igen.. Papa hade hyrt en fin KIA kombi på diesel.. 2600,- för en vecka inkl. fria mil. Mucho nice!
Jag sov visst mestadels utav resan. Vaknar till då vi är utanför Gränna. Vi hade bestämt oss sen innan att vi skulle luncha på ett ställe som heter Gyllene Uttern, men då vi kommer dit, står en man och spärrar av hela stället. Visade sig att det var abbonnerat just igår! Typiskt.. Men inte grät vi för det. Vi körde vidare in mot Gränna centrum, som var jätte mysigt. Käkade lunch på Hamnkrogen. Papa fick någon inbakad abborre och jag fick Västerbottenpaj. Helt ok. Sen gick vi en runda nere i Hamnen. Köpte självfallet Polkagrisar.. :)

Resan fortsatte, och jag somnade mätt och belåten.. Tills jag märkte att papa svängde av och saktade in. Genom en liten sniff kunde jag känna en obehaglig stank (Trodde först papa hade släppt sig) som blev värre och värre. Vi insåg ganska snart att Tito mått dåligt, och sprutlackerat HELA bakluckan/bagageutrymmet!! FYYY FAN!! Visst det var jättesynd om honom, men så jävla äckligt! Då det var en Shellmack med 7eleven, hade de inte riktigt något och rengöra med. Så papa fick köpt tvättservietter för bilar.. Medan papa kämpade för och få bort det värsta, fick jag tvätta Tito med en vattenkanna.. :p Fick också köpt wunderbaum och nått luktegott.. Men trots detta, så stank det som satan!!
Sen var det bara att köra vidare. Resan tog som ni kanske förstår lite längre tid än planerat eftersom vi fick stanna rätt ofta efter denna lilla olycka. Stannade även i Stavsjö så Tito kunde gå runt lite i skogen, medan vi plockade vilda smultron! :) Tror vi kom fram runt 20.00 nån gång.
 
    

Jag kan knappt minnas sist jag träffade faster och dom. Men jag tror det var när Farmor gick bort. Så det är nästan 4 år sen (November 2005). Oj! Jag har bara besökt dom här uppe en gång, och det var julen 2001, samma år som mina föräldrar skiljde sig. En KATASTROFAL jul!! Jag har förträngt det mesta och det lilla jag minns, är hemskt!
Nu är vi här i bättre anda.

Det blev rätt lugnt för min del igår.. Lars gjorde en jättegod middag. Det blev en hel del vin mellan dem andra tre. Jag höll mig i bakgrunden och lyssnade och betraktade. Känns lite stelt för min del.. Känner mig fortfarande som en främling på okänd mark. Men här är mysigt och de är trevliga.. Vi har ju ingen nära kontakt egentligen. Lite synd.
Men jag behöver nog det här.. Vara mitt ute i skogarna, nära naturen.. Vi har 3 hundar som springer runt här hemma och regnet stör mig inte alls. Tro mig, det har öst ner!

 

Idag har vi varit inne i Norrtälje. Faster skulle kolla på tapeter. Jag och papa passade på att gå in på ÖB och köpte textilrens. Sen åkte vi in till Centrum och gick på loppmarknad, promenerade runt i byn och fikade på ett mysigt gammalt café som funnits sedan 1912. Papa fick Latte med kanelsnäcka. Jag fick Thé med brownie toppad med kolasås och valnötter. WOW! Maffigt och supergott!!



Nu är vi som sagt hemma igen, vi har dammsugat bilen, och skurat och haft oss. Ser ut som att textilrensen kommer göra sitt. Good! Nu hoppas jag bara att stanken försvinner.

Nu börjar jag bli stel och kall i fingrarna, och jag kan höra hur smöret smälter på stekpannan där nere. Så jag tror jag avslutar här. Tack för att ni orkar läsa. Ses snart igen!


Kommentarer
Annica

Åhh va kul... hälsa från mig :)

Har ni det trevligt då? :) vara där länge lr?



haha jag har fått min takfläkt och nej det e inte 80 tal, massa människor som har det ju :D Bara den e snygg så ;)

2009-07-09 @ 22:41:49
URL: http://anniicap.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0