Dålig på att skriva..

Nu har jag varit hemma från vår interrail i ca en vecka.. Jag kan se att jag inte har skrivit blogg sedan den 21maj. Ett tag sen kan man ju säg. Jag har inte riktigt orkat skriva när vi varit på resande fot, och det har faktiskt känts lite onödigt att gå in på ett internet café bara för o skriva blogg..

Mycket har hänt..

Resan var helt underbar.. Har upplevt alldeles för mycket för att ens orka skriva om det. Men kan skriva lite kort.
Första stopp var Paris där vi stannade i 3 dagar.. Regn, kallt, blåsigt.. Men vi hann uppleva en hel del.. Eiffeltornet, Triumphbågen, Louvren, Sacré Couer..
Sen fortfsatte resan ner mot Barcelona.. Vi skulle egentligen bara stanna där i 3 dagar, men vi upptäckte redan andra dagen att det inte skulle räcka.. Så det slutade med att vi var där i 9 dagar. :) Andra dagen lyckades vi t.om bli rånade! Mindre trevlig upplevelse, men samtidigt lärde vi oss att vara mer försiktiga.. Nå..

Resan omfattade även, LLoret de Mar, Figueres, Roses, Cadaques, Pübol, Port de la Selva, Port de la Rodes.. Och massa dagsutflykter till diverse byar! Mestadels av tiden har vi nog spenderat på att se diverse museeum, kloster, kyrkor, byggnader, parker. Men vi fick också några dagar vid stranden. En månad gick bara alldeles för fort tycker jag.
 
Nu är man hemma igen.. Mads åkte till Aalborg nästan direkt efter att vi kom hem. Själv har jag varit lite disträ i tankar och känslomässigt.. Men jag har fått tiden till att gå.. Har umgåtts med mama, Lee, Julija, papa, Vibeke.. Hunnit med en fest hos Lee i lördags också som blev riktigt lyckad! Kul att få se Lee och Marcello igen..  Guuud va jag har saknat den snubben! :o)

 

Veckan har gått fort. Nu försöker jag bara finna en hundpassare till Tito så att jag och papa kanske kan ta oss en restresa. Men det verkar inte vara det lättaste. Ingen som kan passa honom verkar det som. Så om du läster detta, och kan tänka dig att ställa upp, hade du gjort min far riktigt glad! Skriv till mig här eller msn/facebook! Vi vill gärna resa på söndag eller måndag. Men blir det ingen resa har vi snackat om att eventuellt resa upp till min faster. Det hade också varit trevligt.

Nä, om man kanske skulle ta och klä på sig och bege sig utåt. Tänkte gå till myrorna och leta efter vaser! :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0