Ännu en dag på Pärlan..

Har egentligen redan fri, men vi skall hålla avdelningsmöte nu kl. 21.00 (General office manager, sekreterare, banken och guest service center). Efter det blir det raka vägen i säng!

Imorgon skall Vibeke hem, och hennes mottörn Jane kommer ut istället. De verkar jobba på olika sätt, så det skall nog bli intressant. Det har varit en bra vecka. Vibeke har verkligen haft tålamod med mig, och trots att jag haft svårt att få en överblick över det hela, så tycker jag att det har gått relativt bra. Hon är en bra mentor och är nogrann med att visa och lära mig det hela. Veckan som gått har vi ägnat åt att bl.a tasta timmar för hela besättningen, sitta terminalvagt, gjort beställningar till de olika avdelningar ombord (det är vi som är ansvarliga för alla beställningar), stämma av konton/fakturor etc. Det har varit hektiskt och det är mycket att få in i mitt stackars huvud. Men jag är glad att jag får så lång upplärning, till skillnad från Vibeke som bara fick tre dagar då hon startade på avdelningen för tre år sen..

Tror nästan det är tid för mig att gå ner på kontoret.. Skriver mer senare..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0