rödvin och skön nattvisa..

När jag skulle bära ut cykeln från lägenheten idag, upptäckte jag att det satt en levande liten nyckelpiga på cykeln. Undra vad det betyder? Om det betyder något? Jag har ju haft problem med nyckelpigor här hemma, men nu när jag kom hem igår, har jag funnit dem döda på golvet lite här och var.. Men den här stackaren har klarat sig. Så nu är han ute i det fria..



Lite spontant, skrev jag och Padde Broholm på Msn.. Det gör vi iof rätt ofta. Men det är två år sen sist vi sågs. Tiden har verkligen flygit förbi! Han undrade om jag behövde skjuts någonstans eftersom han skulle in till stan. Så jag frågade om han ville ta en kaffe, och den idéen hookade han på direkt.. Så vi möttes i stan, jag följde med till Shock där han skulle handla skor. Sen satte vi oss på Barista.. Slutade med att vi fikade i tre timmar!! Tiden gick så snabbt, alldeles för kort tid tyckte jag.. Sen var jag desvärre tvungen och gå. Men det var riktigt kul och se honom igen, och WOW säger jag bara. Han har verkligen förändrats sen operationen. Är glad för din skull. Jag måste bli bättre på att ta kontakt!


Efter fikan cyklade jag ner till Malmborgs på Mobilia för att möta upp papa och handla in till middagen.. Det blev massa gott. Vi hann knappt komma in genom dörren här hemma så var han igång i köket. Så det blev inte att jag själv fick pröva att laga vildsvinsgrytan. Men jag och brorsan hjälpte iaf till och lärde oss massa nytt. Hann även damma lite i fönstrena under tiden han lagade maten.. Grytan blev riktigt god! Så tack för ännu en mysig afton..


Jag borde sova.. Men något tar emot.. Lyssnar på en skön nattvisa som jag fick av en gammal bekant.. Henke.. Den är nog bättre att försöka somna in till, än The Killers.. Dricker ett glas rödvin till så kanske det hjälper lite på traven!

Gonatt världen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0