Home @ last..

Så var man hemma igen.. Solen skiner och det är riktigt varmt.. Stod av båten kl. 9.15 imorse.. Tog bussen ner till Cph City, satte mig på barasso och fick mig en latte, juice och en bulle.. Läste tidningen.. Njöt av morgonstunden..
Sen tog jag tåget hem, möttes av en värmebölja.. Svettigt värre med grå joggingbyxor o mina nya röda sneakers som jag köpt på jobb för 471 DKK.. Nice price!! Dem är lite hårda, så måste verkligen gå in dem.. Det är lite irriterande faktiskt.. But I looove them! Måste ju ha lite färg i tillvaron.. hehe..



Hade stora planer på att gå ut och springa, men det verkar bara alldeles för varmt. Så jag har placerat mig framför datorn istället och har lagt upp alla bilder som jag tagit under tiden jag varit ute på havet.


Annica i arbetsuniform..
 
Mr. Gilbert

Min nya cabin.

Min utsikt..

Igår var jag och min kollega Birgitte på HMK tur. En guidad tur runt Oslo. Vi hade verkligen tur med vädret. Sol sken och der var riktigt varmt! Vi valde den längsta turen på 4½ timme. Det var ju inte rent nöje dock. Vi fick åka med gratis via jobb. Det är ju en del av vårt jobb att kunna informera gästerna om denna tur och vad de kan uppleva. Kan direkt säg att Viglandsparken inte är ett bra exempel att besöka om man har trötta ben.. Många trappsteg! Ni kan se en del av parken. Men för att komma till toppen skall man vandra uppåt.. Men vackert är det, och skulpturerna är fantastiska! Nedan kan ni se några exempel. Har en massa bilder för dem som vill se fler.

       

Vi fick även besöka Fram- , Kon tiki- , och Vikinga-Museet.. Det var riktigt trevligt och intressant! Har bilder från alla ställena, men ni orkar antagligen ej se fler museeums bilder.






 Söte lilla bibi i bussen på väg hemåt..

 
Pärlan i hamnen..

Har tagit en hel del bilder, som vanligt.. Men det får räcka för idag.. Tror jag skall gå igång och dammsuga.. Papa och Padde kommer förbi senare på middag.. Har tatt ut majskylling.. Men tvivlar på att det skall hinna tina.. Annars får jag väl gå ner och handla något.. Var inte förberedd alls, papa bjöd in sig själv.. Härligt initiativ!

Peace out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0