Back @ work..

Så var man tillbax på jobb.. Full av energi och lycka.. Härligt o se alla kära kollegor i shopen igen.. :) Det e verkligen bull att man förlorat sin fasta ställning.. Detta day2day konceptet håller inte.. Men va skall man göra..? Får vänta o se vad som sker nästa år.. Snart åker jag ju ändån till Phillie, o när jag kmr hem därifrån (22e jan) så har jag iaf fått några dagar på crown i shopen..

I onsdags hände inte alltför mkt på jobb.. Det var ca 700pax med fick jag höra, så det blev en stilla afton.. Vi har haft 3 killar ombord från Björn Borg, som gjort reklam och utmanat paxen i pingpong.. haha.. Så kunde de vinna BB boxer om de var duktiga! Men om man kollar på bilderna, kan man tro att det mest va taxfree crew som spelade mot varann? På arbetstid dessutom..hehe.. :p








    




På kvällen blev det lite bubbelbad och sauna samman me Jane o Signe .. Mm.. Avslappnande!

Igår var lite mer o göra.. Hade ca 1200pax med på turen fr Oslo, o det var inte det att de handlade särskilt mkt var och en av kunderna, det var nog bara många inne.. Man blev helt "off" i hufvet.. Hmm.. Underliga typer många av dom! :p

Kvällen slutade i dåligt väder och att seashopen fick stänga en halv timme tidigare än normalt. Själv har jag lärt mig att stora mängder kaffe och clementiner, INTE är bra för magen när man skall ut o gunga.. Slutade i värsta senariot, spydde...

KATASTROF!!
Så kan jag lära mig det..

Det såg verkligen ut som en bomb slagit ner i shopen när vi öppnade upp kl 7 imorse.. Av ALLA dagar, så just idag glömde jag min kamera nere på kabinen.. Typiskt.. Hade annars fått massa fina bilder! Det var en hel del som gått sönder och stora hyllor som sitter fast i väggen (trodde vi iaf) som ryckts loss..

Har det bättre idag, men tror snart jag skall ner o ta mig en liten tupplur, ska på jobb igen kl 16.00.. Hade ju inte min allra bästa natt igår.. hehe..

Det känns lite smått underligt och vara utan Mads, och jag känner en enormt stor saknad o tomhet. Men isbjörn e med mig, o nu e det bara 10 dagar tills vi ses, för då kmr mannen ombord på en fritur.. Det kmr bli mega najs och så skall jag försöka ordna så jag får tidigt fri den turen så vi kan gå i land i Oslo o mysa.. :)

Jag hoppas ni har det bra där hemma, på återseende..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0